Černooké Zuzany



✔ Spisovatel: Julia Heaberlin
✔ Ilustrátor: ---
✔ Nakladatelství, rok: Omega, 2016
✔ Žánr: Thriller, Psychologický



✔ Obsah: Hlavní hrdinka Tessie je šestnáctiletá dívka z Texasu, slibná atletka, která byla náhle unesena. Je nalezena po 32 hodinách na poli ve vykopaném hrobě na hromadě kostí. Sotva přežila. Nevzpomíná si, co se stalo, myslí jí jen občas problesknou nejasné střípky událostí, které mohou být pravdivé stejně jako vymyšlené. Když je z jejího únosu a nekolinásobné vraždy v roce 1995 obviněn Terrell Goodwin, Tessie je nátlakem okolí přinucena svědčit. Jediná přeživší obět sériového vraha je velkou atrakcí a tiskem je překřtěna na Černookou Zuzanu podle květů, mezi kterými byla těla nalezena.
Po dvaceti letech ve vězení je Terrell Godwin za své zločiny odsouzen k trestu smrti. Případ se ale znovu otevírá, protože nyní již dospělá Tessa si není jistá správností předchozího vyšetřování. Někdo jí sází pod okny černooké zuzany. Někdo ji pronásleduje. S obavou o život svůj i své dcery se znovu noří do hluboko zastrčených, bolestných vzpomínek a událostí, aby nalezla odpovědi a opravdový vrah se dočkal spravedlnosti.

✔ Zajímavost: Není Zuzana jako Zuzana. V Čechách se přezdívá černooká zuzana květině Thunbergii křídlaté - obrázek vlevo. Zatímco autorka měla na mysli květ Rudbeckia hirta, která je napravo.


✔ Doporučení: Kniha se mi četla velice dobře. Prolínají se zde dvě dějové linie z minulosti a současnosti, které dodávají příběhu na tajemnosti. Moc se mi líbilo zabroušení do forenzních technik moderního vyšetřování odložených případů. Na pozadí celého příběhu je také otevřeno zajímavé a kontroverzní téma: Trest smrti - ano/ne? Jen mi na konci chybělo větší vysvětlení, nějaký motiv. Působilo to na mě tak, že vrah je prostě cvok a sociopat, proto zabíjel. Nebylo rozvedeno nijak víc, což je škoda. A pak trocha romance, která snad musí patřit do každé knihy, mám pocit poslední dobou. Tady by vůbec nebyla nutná. Ale zhltla jsem Zuzany za pár dnů, takže vůbec nelituji.

✔ Úryvek:
To, na co si pamatuji, bych radši zapomněla. Čtyři pihy. Oči, které nejsou černé, ale modré, doširoka otevřené, pět centimetrů od těch mých. Hmyz hryzající do hladké, hebké tváře. Štěrk v zubech. Na tohle si vzpomínám.
Myslím na černooké Zuzany ležící v mrazivých kovových přihrádkách. Na to, jak se drhnu a drhnu, ale jejich vůni ze sebe nedokážu smýt, ať se sprchuji, kolikrát chci.
Lu Wild

Kniha je zařazena pod knižní výzvu Databáze knih - 7. Kniha, která mě zaujala svou obálkou. Co máte pod 7 vy?

Komentáře

  1. Děkuji za návštěvu na mém cestovatelském blogu. Tato kniha může být hodně zajímavá. Thrillery a detektivky mám ráda.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna téhle knižní výzvě meze nekladou. Já jsem si vybrala knížku Šelma ale to už si u mě viděla. Ale byl to spíš výběr na dotyk. Je však spousta knížek co mě zaujme svou obálkou :)) I tahle je super a námět vypadá fakt zajímavě...

    OdpovědětVymazat
  3. Obálka mi je povědomá, jsem si jistá, že jsem si tu knihu už někdy prohlížela, ale zatím jsem ji nečetla. Nicméně popis zní opravdu zajímavě a myslím, že mě tato recenze nalákala si Zuzany co nejdříve pořídit.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc děkuji za tip na knihu, kterou si určitě přečtu. Mám tento žánr velice ráda. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, děj mě úplně pohltil, určitě si to přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Zajímavý tip na čtení. Ani jsem nevěděla, že se tak těmto kytkám říká :-)

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Rádo se stalo, cestování mám ráda určitě ještě zavítám! Bud ráda, když zkusíš přečíst a podělíš se o svůj názor :)[2]: Jak se říká: Nesuď knihu podle obalu. Ale je pravda, že některé knihy jsou prostě graficky nádherné![3]: Budu ráda, když někdy přečteš :) A ještě radši, když mi pak napíšeš, co na ni říkáš ty![4]: Není zač, jsem ráda, že jsem někomu mohla dát tip :) Také ráda čtu knihy s podobnou tématikou.[5]: Budu ráda :) Dej vědět, jstli se ti líbila.[6]: Já jsem nevěděla, že je rozdíl mezi českou a americkou Zuzanou. Ty české jsem ani neznala :D

    OdpovědětVymazat
  8. Tuhle knížku jsem četla cca před půl rokem a nevím proč, trochu jsem se zamilovala do vraha :) Přišel mi jako sympaťák :D

    OdpovědětVymazat
  9. Přidávám si do Chystám se číst, zdá se mi to zajímavé, moc se mi v poslední době líbil Kříďák, Šelma i Není úniku.
    A na sedmičce mám Proměnu od Franze Kafky. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč