Safari Dvůr Králové

Krásný den všem!

Prázdniny znamenají volné, prázdné dny bez povinností, práce nebo školy (my starší víme, že je to čirá utopie) - ideální čas na dobrodružství a zážitky! Máme čas na všechno, co přes rok nestíháme. Prý. No, u mě to moc neplatí. Snažím se celý rok mít čas i na to, co mě baví - kreslení, sport, cestování a poznávání, kamarády. Ne vždy se mi podaří vše vychytat a zvládnout všechno, ale to je normální, si myslím.
Každopádně k prázdninám pro mě neodmyslitelně patří návštěva nějakého českého hradu nebo zámku a zoo. Právě o zoo je dnešní článek.


Přímorožec šavlorohý



Zoo a Safari Dvůr Králové nad Labem je unikátní svou specializací na africkou faunu. Kromě klasických vnitřních pavilonů s venkovními výběhy, kde můžete sledovat desítky druhů zvířat nabízí i výstavu obrazů Zdeňka Buriana, expozici koster zvířat a v neposlední řadě Safari. Safari je projížďka v otevřeném autobuse, tracku nebo vlastním vozidle po parku, kde africká zvířata běhají naprosto volně v symbióze, jak se jim chce. A to je naprostý unikát. Návštěvník tak může vidět zvířata zblízka a nemusí přitom jezdit do Afriky :) Zoo samozřejmě spolupracuje s africkými rezervacemi a snaží se navracet jednotlivé druhy zpět do volné přírody.

Když už jsem se teda vyskytla v okolí na praxích, o kterých jsem již psala, a dostala jsem půlden volna, vyrazila jsem s holkama právě na nedaleké Safari. Aneb nutné zlo nemusí být vždycky zlé, jde o to, jaké si ho člověk udělá. Zaplatily jsme studentský vstup do zoo a vydaly se prozkoumat park. Samotné safari je až na druhém konci parku, kde je zastávka Safari autobusu, který jezdí každých dvacet minut a platíte za něj až na místě. Studenti a děti ho mají zdarma.

Zážitek to byl úžasný, vše bylo velmi opravdické, zvířata na dosah ruky.




Není žirafa jako žirafa. Je jic vícero druhů, tady jsme mohly vidět 2 - žirafu síťovanou (prostřední obrázek) a žirafu masajskou neboli Rotschildovu.


Watusi - místní skot


Samozřejmě zebry.


Hejno pštrosů nás sledovalo dost obezřetně.


Král zvířat nebyl vypuštěn mezi ostatní, byl přištižen při šlofíku. Přesně takhle hybridně spí i naše kočky.

Po projíždce po safari nás čekalo ještě celé ,,klasické" zoo.


Pelikánů měli opět vícero druhů. Ten bílý, to je pelikán bílý. Ten druhý je nejspíš pelikán africký.


Tenhle mi dovolil portrétovku opavdu velmi zblízka.


Ovšem tento detail se mu už nelíbil, ohnal se po mě skrz pletivo pěkně zobákem. Měla jsem z toho infarkt, uskočila jsem tak rychle a co nejdál to šlo. Holky se mi samozřejmě smály.


V řadě za sebou, plameňáci jdou ...


Slon africký, vážil okolo 4 tun.


Nesmím opomenout zvířátka s více nohama. Třeba takoví zlatohlávkové jsou krásní, úplně se lesknou.


Zachytila jsem i krevetku. Nebyla skoro vidět, jak byla droboučká - asi 10 mm.


Na závěr jsem si dokonce pohladila africkou krávu - Zebu. Ačkoli tahle vypadá dost vyděšeně, vlastně jsou na hlazení zvyklé a samy ho po návštěvnících vyžadují.


Musím říct, že Zoo a Safari park Dvůr Králové je opravdu obrovský a nabízí nespočet možností a aktivit pro děti i dospělé. Různé interaktivní zážitky jako krmení apod. jsou samozřejmostí. Určitě doporučuji :) Zvlášť pokud jste v zoo nebyli jako já několik let, tak si návštěvu moc užijete.

Kdy a kde jste byli naposledy v zoo?

S přáním pěkných prázdninových dní
Lu Wild

Komentáře

  1. Zde jsem byla před několika lety a také se mi tam líbilo. Stejně tak doporučuji zase ZOO Zlín-Lešná.
    Krásné fotky. Detail nohy pelikána je přímo vybojovaný. :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Naposledy jsem byla v ZOO před rokem a to v Brně. A pravidelně jezdíváme do ZOO v Jihlavě, která se nám líbila zatím nejvíc, je sice menší, ale všechno pěkně pohromadě a je na co koukat. Navíc ji máme nejblíž. Ve Dvoře Králové jsem zatím nebyla, ale před dvěma týdny se tam vypravily dcery a byly nadšené. :)

    OdpovědětVymazat
  3. To už je cca 15 let kdy jsem v Zoo byla s dcerami a mohu jen potvrdit, že je obrovské a krásné. :-)
    Fotky jsou krásné. :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Návštěvy ZOO jsme si s manželem užili, když byli kluci malí.Od mala jsou milovníci zvířat a díkybohu jim to zůstalo. A souhlasím s MarijaKes, ty fotky jsou úžasné :)

    OdpovědětVymazat
  5. Máš moc hezký fotky. Tady jsem byla kdysi dááávno....:) Naposledy jsem byla v pražské asi předloni.

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherné momentky,jezdila jsem tam často když děti byli malé :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Jeee! Zoo ve Dvoře je moje srdcovka! Je to nejbližší zoo mému městu, takže jsem tam byla od malička už tak 10x :D Ale i tak se mi každá návštěva líbí a vždycky objevím nějaký nový koutek. :) Jsem ráda, že se ti tam líbilo! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Moc hezké fotky a článek :) Bydlím kousek od Dvora, takže tam do zoo jezdíme každý rok a mají to tam hezky udělané :) Hlavně je super výběh hrochů, ti se mají královsky :)

    OdpovědětVymazat
  9. Povedené fotografie, v této zoo jsem byla naposledy asi před deseti lety, a moc se mi tam líbilo :-)

    OdpovědětVymazat
  10. V téhle jsme byla jako dítě a pořád je to tam krásné, nebo možná i hezčí. Já jsem jinak věrná své domovské brněnské zoo. Krásné fotky málem bych zapoměla pochválit.

    OdpovědětVymazat
  11. Dneska už podruhé čtu něco o safarii Dvůr Králové a jsem rozhodnutá, že tam chci taky! Ty zvířátka jsou naprosto kouzelná a já mám ráda Zoo a tady jsem ještě nebyla, takže mám aspoň výlet do seznamu. :-))))

    OdpovědětVymazat
  12. Naposledy jsem byl v pražské zoo zhruba před rokem, bylo to hezké :) Ale díky těmto Tvým fotkám se rád zas někdy podívám do safari ve DK, dlouho jsem tam nebyl. Díky za tip! ;)

    OdpovědětVymazat
  13. Krásný obrazový Zoo průvodce... Ve Dvoře Králové jsem kdysi byl. Děkuji za připomenutí.

    OdpovědětVymazat
  14. Také ráda navštěvuji ZOO :). Nejvíce se vždycky těším na žirafy. Ve Dvoře jsme také byli, ale ne na safari, "pouze" v zoo.
    Nejvíce se mi líbí nedaleká jihlavská ZOO a pak ve Zlíně a v Praze.

    OdpovědětVymazat
  15. Tam jsme měli předevčírem jet, ale bohužel nám nepřálo počasí. Děkuji, že jsem si i tak mohla ZOO projít. :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Zrovna ve středu jsem tam byl! :D Bydlím  v Trutnově, kousek od Dvora, takže tuto ZOO znám asi nejlépe ze všech v ČR. Už jsem tam dlouho nebyl, tak mě celkem překvapilo, jak se tam stále budují nové věci. Je to tam pěkné, souhlasím!Ještě se mi moc líbila ZOO ve Wrocławi v Polsku. Pokud jsi tam nebyla, tak doporučuju! :)

    OdpovědětVymazat
  17. [1]: To teda je, vlastní život jsem nasadila! :D Tak Zlín mám z ruky, proto jsem tam ještě nebyla. Děkuji za tip, alespoň vím, kam příště. :)[2]: To je dobře, že se jim líbilo, je opravdu pěkná :)[3]: Je, máš pravdu.[4]: Děkuji :) Jak se říká, kdo nemá rád zvířata nemá rád lidi.[5]: Děkuju :)[6]: S dětmi je zoo ideální výlet :)[7]: Opravdu líbilo, je nádherná! To je skvělý, že to máš takhle kousek, to už tam skoro bydlíš s těmi zvířaty :D[8]: Hroši byli boží, krásně se tam v té vodě rochnili. Ale potkat bych je ve vodě nechtěla, jsou obrovští![9]: Ten čas letí..[10]: Díky[11]: Věřím, že se každým rokem rozrůstá.  V Brně jsem byla nedávno, ale do zoo jsem se nedostala. Snad příště.[12]: Jé, tak to je znamení! Určitě vyraz :)[13]: Pražská zoo je také pěkná, tam jsem byla naposledy asi před šesti lety.[14]: Jsem ráda, že jsem ti mohla připomenout. :)[15]: Žirafky jsou úžasné! Fascinující zvířata, na ty bych se mohla dívat hodiny![16]: Ta to je škoda! Je pravda, že na zoo musí být vhodné počasí. Ať vám to příště vyjde![17]: Tak to je dobrá náhoda :D Je skvělé, že se zoo pořád rozšiřuje a vyvíjí. Kdepak, Polsko ještě nemám procestované ani z hlediska zoo ani obecně. Což mě mrzí, je to takový kousek! Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  18. To již je let co jsem tuto ZOO projížděli jsme autobusem a bylo to nezapomenutelné.Zlinska a Ostravská taky stojí za návštěvu.🙊🤗

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč