Špárgl v pršůtu

Mám malou kuchyň. To už se o mě ví. Jíst ale musím, takže se snažím vcelku si vařit. Někdy těstoviny po studentsku na tisíc způsobů, jindy zase zkouším experimentovat. Totiž, já většinou moc experimentovat neplánuju, ale nesnáším vyhazování potravin, jak zbytků jídla, tak surovin, které nestihnu zdělat. Proto se snažím nakupovat jen ingredience, které potřebuju a tomu uzpůsobuji množství. S odhadem jsem ale na štíru, tak se někdy stane, že mám něc navíc. Jako minule - zbylo mi jaroměřické žervé. Ale v plánu jsem měla vařit chřest. Tak jsem kombinovala, až se mi povedla vytvořit tato mňamka.


Zapečený chřest zabalený ve vepřové šunce, zálivka je ze žervé a vajíčka. Nejdřív jsem se postarala o chřest (bílý je jemnější než zelený, proto se hodí třeba na zkoušku, jestli by vám chutnal). Musí se uříznout zdřevnatělé konce, zbytek stonku se pak oloupe, hodí do osolené vody s trochou rozpuštěného másla a krátce se povaří (stačí na méně než al dente, ještě se bude péct). Po povaření se vyloví a následně zabalí do šunky. Výborná je parmská šunka, schwarzwald nebo slanina. Může se zabalit úplně celý a klidně po jednom, ale jak jsem zmiňovala, můj odhad je opravdu marný, takže mi vyšely dva plátky na svazeček po třech stoncích. Vyskládat do pekáčku nebo zapékací misky je už hračka. Dá se zapéct jen takhle, pokapený olivovým olejem třeba s parmezánem. Ale já mám žervé. Takže jsem rozmíchala žervé v trošce smetany, aby z toho byla prostě omáčková konzistence a pro jistotu do toho kydla vajíčko, aby to nějak drželo. Byla jsem vcelku zvědavá, co z toho jako bude. Pokazit se mohlo úplně všechno. Kupodivu risk ale vyšel. Jak dlouho jsem pekla, to nevím. Řídila jsem se křupavostí šunky a konzistencí zálivky nebo těstíčka nebo jak to nazvat.


Oblizovala jsem se až za ušima, dokonce i doma jsem se chlubila, jaká jsem šikovná. Táta, zdatný domácí kuchař, se docela divil, že se dá zapéct žervé. Ale podle mě všechno jde :)

Když nad tím tak přemýslím, recept jde nádherně upravit do vege stylu, pro bezlepkáče a navíc je vcelku zdravý. Ideálka.

Jíte/vaříte chřest? Měte osvědčený recept? :)


Lu Wild

P.S. Pro chřestomily.

ZAPEČENÝ CHŘEST ZE ŽERVÉ BALENÝ VE SLANINĚ

1 balíček bílého chřestu
15 dkg slaniny/šunky/pršutu
100 g žervé (bez příchutě)
1 vejce
sůl
máslo

Komentáře

  1. zahradacihelna8. srpna 2019 v 7:05

    Zní to dobře, jsou v tom zdravé, ale i dobré ingradience. To se mi líbí :)

    OdpovědětVymazat
  2. Přišla jsem poděkovat za návštěvu na mém blogu, tak jsem rovnou nakoukla.:-)
    Přeji pěkné letní dníky.:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Chřest jsem nikdy neměla, odradí mě vždy vysoká cena, kór když nevím, jestli by mě chutnal :D Ale s tou šunkou to vypadá strašně dobře! Ideálka na lehkou letní večeři :)

    OdpovědětVymazat
  4. No teda mňam. To vypadá až nečekaně dobře.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, chtřest jsem ještě neochutnala. Ale podle fotky to vypadá dobře, zvlášť když se jako jedna ze základních surovin používá i slanina, kterou prostě miluju. :D Asi budu mít ještě menší kuchyň, než ty, protože nemám troubu. :( Každopádně recept si uložím (dobrý tip na rychlou a jednoduchou večeři), protože si plánuju pořídit aspoň takovou tu menší, přenosnou, co vypadá jako mikrovlnka. :D

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadá to zajímavě. :) Já osobně moc neexperimentuji, v kuchyni totiž nejsem příliš zdatná a obávám se, jak by to mohlo dopadnout. :D Většinou se držím receptů, které už zvládnu, ale jako studentka většinou dělám jen takové rychlovky. :D

    OdpovědětVymazat
  7. Já jsem strašná konzerva, ale chřest jsem ochutnala jednou v restauraci a chutnal mi. Jsi šikovná holka, taky nerada něco vyhazuju.

    OdpovědětVymazat
  8. Chřest nejím, vařit neumím :D

    OdpovědětVymazat
  9. tyjoo, já sem zase ten typ, co vůbec radši neexperimentuje :D přítel vždycky něco splácá dohromady a je to dokonalý, já změním jednu ingredienci a může se to vyhodit :DD
    a zrovna dneska sem přemýšlela nad tím, že bych si dala chřest! :D a pak sem si vzpomněla, že minule mi vůbec nechutnal, takže ho zkusím koupit a udělat takhle, páč se mi z toho sbíhají docela sliny :D

    OdpovědětVymazat
  10. Hned jak bude sezóna chřestu, skočím na to;) díík

    OdpovědětVymazat
  11. Dobrý recept. Také vařím podle toho, co zbývá v lednici :-) A pokud možno jednoduchá jídla. Žerve bych se nebála zapéct :-) Ale chřest moc nemusím. Ale věřím, že sis pochutnala .-)

    OdpovědětVymazat
  12. No téda, ty jsi úplná kuchařka :)! Určitě to bylo moc dobré:)

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý receptík s praktickým využití zbylých potravin. Jo, i žervé se dá zapéct, když se správně připraví. A protože k tomuto byly pikantní ingredience, věřím, že jidélko bylo mňamkové.

    OdpovědětVymazat
  14. Tak fantazií při vaření oplývají většinou muži, ty jsi se k nim ale na dostřel přiblížila.
    Chřes bílý děláme během sezony několikrát, je to vděčná surovina.
    Tvoji objevenou variantu určitě vyzkoušíme.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč