Putování po labských pískovcích

Hej hou!
Sice už je září, což pro mnohé znamená obdržení té špatné zprávy, že skončily prázdniny. Nechci provokovat, ale mně začíná škola až 23. září, takže jsem si v prvním týdnu mohla vyjet na prodloužený víkend a tentokrát, poprvé, s chlapem! Whůů!


Volba padla na NP Česko-saské Švýcarsko, protože jsme zas nechtěli strávit na cestě sto let a ani jeden jsme tam zatím nebyli. A prý je tam pěkně.
Podotýkám, byl to můj první pobyt bez rodičů, který jsem neplánovala já, snad jen datum jsem spoluvybírala. Přítel mě pak prostě ve čtvrtek po práci vyzvedl a jelo se, prý vše je pod kontrolou. Dorazili jsme do malé obce Růžová v blízkém okolí národníh parku, kde jsme se ubytovai v chalupě - opravdová krásná chalupa s dřevěnými schody, starými dveřmi.. nádhera! A co víc, měli jsme ji první den jen pro sebe ;) Vzhledem k pokročilé hodině jsme se akorát prošli po vesnici, kde mají moc pěkný kostel, to se musí nechat, a udělali si pěkný večer s vínečkem a sledováním perseid.

Druhý den ráno už jsme vyrazili na túru. Okruh byl jasně daný, měřil asi 22 km:

Růžová -> Mezní můstek (rozc.) -> Soutěsky -> Mezní louka -> Pravčická brána
-> Mezná -> Růžová

































Začátek trasy byl velmi příjemný, vedl totiž v chládku lesa a směrem dolů. Když jsme došli do údolí, otevřel se nám pohled na říčku Kamenici (poslední přítok Labe na CZ území). Vydali jsme se po žluté doprava podél vody, po asi deseti minutkách jsme objevili přístv s lodičkama u Edmundovy soutěsky. Dál už to pěšky nešlo. Za jednu cestu lodičkou i s výkladem jsme platili 60 Kč na osobu, ale moc se nám líbilo. Ještě se dá takhle proplout druhá soutěska, Královská, ale ta byla na opačnou stranu od našeho směru, takže tu jsme vynechali. Po doplutí jsme pokračovali po žluté podél vody, tentokrát po druhém břehu až na rozcestí, kde jsme se odpojili na modrou. Pak začalo očekávané stoupání, ale pořád docela mírné. Vedlo nás do vesnice Mezní Louka, kde jsme si dle instrukcí dali oběd a pívo. Radši dvě piva, abychom cestou nekulhali. A odtud po červené konečně směr Labské pískovce! Cesta vede přímo pod skalami podél celých masivů.


Pravčická brána, cíl výpravy, se vynořila z lesa a nás čekal výstup nahoru. Vstupné 80 Kč pro dospěláka, 20 pro mě - studenta. Od brány byl výhled nádherný, ale když jsme vyšplhaly po schodech na okolní vyhlídky - to bylo teprve něco úžasného! Cesta zpět už vedla hodně dolů do Mezné a dál do Růžové už to byl kousek. Došli jsme skoro za tmy, unavení, ale nadšení.



Další den bylo mokro. V noci totiž pršelo. Rozhodli jsme se popojet do Německa, kde sice pršelo taky, ale mají tam most vytesaný přímo do skal!

Rathen -> Basteibrücke -> Aussichten -> Rathen

Z městečka Rathen je to na most něco lehce přes kilometr, za to ale skoro celou cestu do schodů, takže pro kolenáře nic moc. Opravdu stojí za to se tam vyšplhat. Pohled na most a Labe z okolních vyhlídek je kouzelný, podívejte! Úplně na vršku stojí dokonce hotel a dá se tam dojet i autem. Možná je ale potřeba speciální povolenka. No, strávili jsme tam několik hodin kocháním se, naštěstí bez nehody.


Basteibrücke



Výhled na Elbe (Labe).

Výlet se vydařil, byl krásně odpočinkový a s chlapem jsme se navzájem nezabili, tudíž ukončuji putování a prohlašuji ho za úspěšné!

Co vy, byli jste v nějaké českém národním parku? Kde se vám nejvíce líbilo?

Lu Wild

Komentáře

  1. Teda, vyzerá to úžasne! Najmä teraz v jeseni to musí byť krásne. Dosť si ma navnadila, mám teraz aj ja chuť na taký výlet. Bohužiaľ, mne škola začala už tento týždeň :( :( :( Tak sa musím zatiaľ uspokojiť len s krátkymi výletmi po okolí :D

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj! :) zastavila som sa tu len, aby som ti poďakovala za ten komentár, čo si u mňa nechala! Vôbec som nečakala, že niekto okrem mojich zvyčajných komentujúcich sa k tomu vyjadrí, takže Ďakujem!! xx
    a keď už som tu, musím povedať, že sa mi tvoj blog strašne páči, vyzerá super a idem si práve pozrieť aj články, lebo cestovanie milujem a aspoň naberiem nejakú inšpiráciu :)
    Ešte raz vďaka!

    OdpovědětVymazat
  3. Uuu, tak poprvé s chlapem, jo? Super. 😃 A pěkné fotky. Nejvíc mě stejně láká ta Pravčická brána. 🙂

    OdpovědětVymazat
  4. V Českosaském Švýcarsku je pěkně, doporučuji návštěvu pevnosti Königstein kousek od hranic. Sama ještě někdy plánuji navštívit protilehlý Lilienstein. Obojí působí strašně monumentálně.

    OdpovědětVymazat
  5. Jsem ráda, že také zrovna patřím mezi vysokoškoláky a tudíž jdu do školy také až první podzimní den :D. Pravčická brána a její okolí je kouzelné! Už jsem taky měla možnost se tam podívat a je to fascinující. Ten výhled na Labe, no to je krásno! :) Je suprové, že se vám prodloužený víkend takhle pěkně vydařil a přežili jste ve zdraví :D

    OdpovědětVymazat
  6. Tam to vypadá nádherně! Na Pravčickouo bránu bych se také jednou ráda podívala, ale mám to přes celou ČR, takže když tam pojedeme, tak minimálně na víkend :D Most vypadá krásně, nechápu, jak to mohli takhle vytesat. Doufám, že jste si výlet s přítelem pořádně užili ♥

    OdpovědětVymazat
  7. Jsou to nádherné fotky. Hlavně ta Pravčická brána a most vypadají úžasně. Třeba jednou tam též vyrazím na výlet. :D Jinak je pěkné, že se vám výlet tak dobře vydařil. :)

    OdpovědětVymazat
  8. V Českém Švýcarsku jsem byla se sestrou a taťkou před pár lety a bylo to tam nádherné přesně jako na Tvých fotkách, moc ráda na to vzpomínám. Nyní už jezdím převážně na výlety s přítelem (i když se snažím i rodiče občas vytáhnout). Most vytesaný ve skále na německé straně jsem bohužel nenavštívila, takže si píši na seznam "to visit" :-)
    Letos jsem byla v mém již posledním ještě nenavštíveném NP ČR to byl NP Podyjí, také velká nádhera a rovněž pěkně náročné výšlapy, naštěstí jsem přes léto sportovala, tak jsem to narozdíl od předešlých let vyběhla jak srnka :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Nádhera. Sem se už nějakou dobu chystám, ale odrazují mě ty davy turistů. Vidím to proto spíše jen na Saské Švýcarsko, hlavně ten most mě zaujal. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Úžasné fotky, miluju hory! Úplně z těch obrázků cítím ten čerstvý vzduch.
    Je fascinující, co všechno příroda dokáže vytvořit. Ty kameny mi mimochodem dost připomínají Adršpašské skály, kde jsem byla a nestačila se divit všem těm krásám okolo. ♥

    OdpovědětVymazat
  11. To vypadá nádherně, hned bych se tam také vydala! :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nádhera. Jak pokorou naplňující jsou tato obrovská miliony let stará skaliska♥

    OdpovědětVymazat
  13. Téda, vypadá to nádherně <3. Ségra v létě putovala po Křivoklátsku a Kokořínsku a ukazovala fotky. Také je to tam moc pěkné. :) Ráda bych se tam podívala

    OdpovědětVymazat
  14. A mně škola začne až 27.,heč 😋 Jinak závidím vyletovani, já jsem ráda, že se podívám do práce 😂 a ano, žít se sebou musím, ale myslím si, že to není vůbec hrozný

    OdpovědětVymazat
  15. Krásné fotky, určitě to byl pěkný výlet :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Fotky- krása české krajiny a když jsi s někým, kdo je stejně naladěn...co více si přát :)

    OdpovědětVymazat
  17. sem se taky musím někdy vydat! je to tak krásný! ♥

    OdpovědětVymazat
  18. Jé, tam jezdíme na tábro, respektive cca 5 km od Růžový, takže Pravčická brána  ajejí okolí už mám prochozený skrz naskrz, a ti turisti tam teda nic moc, lepší je to na Malý Pravčický nebo ve skalních hradech, kde to je taky pěkný a zdaleka ne tak profláklý.
    Ale ten německej most neznám, vypadá to fakt lákavě... ale asi tam taky bylo hodně turistů, ne?

    OdpovědětVymazat
  19. moc pěkné fotky a je super, že to tak hezky vyšlo :)

    OdpovědětVymazat
  20. Super tip na to Německo. :-) Díky!V soutěskách jsem byla, je to tam nádherné. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč