Oblíbené místo

Miluju hory, jak je asi vidno z mých článků. Ten svěží horský vzduch; spaní pod širákem s miliony hvězd nad sebou; příjemné horaly a horalky; pocit zadostiučinění a euforie, když člověk dosáhne vrcholu. Přináší mi pocit klidu a míru a vždycky se mi podaří přijet úplně psychicky odpočatá, ač nohy bolí jako čert. Druhé místo, kde se mi relaxuje samo, také zbožňuji a tím je les.




Vyrostla jsem v městečku obklopeného lesy, vždycky jsem vyběhla z domu a do deseti minut byla v lese, jak mi to v Praze chybí! O to více se ale do lesů zase těším a užívám si je o to více, jak po nich v rušných ulicích hlavního města toužím.
Navíc, teď je houbařská sezona, takže o důvod víc vyběhnout na procházku.

Nevím přesně, co mě do lesů tak láká. Asi možnost ztracení se jak v lese, tak i svých myšlenkách nebo fantazii. Můžu beztrestně hodiny jen tak bloumat, hladit stromy po drsné kůře (já jsem totiž hmatový člověk - všechno si musím na vlastní ruce osahat :D), poslouchat šumění větví, nadechovat se smoly a jehličí, vyhřívat se na zbytkovém sluníčku jako ještěrka, předstírat, že jsem obratná lovkyně a postrach jako Rebelka nebo naopak jemná víla Amálka proplouvající mechem s ladností a elegancí. A to vše beze svědků. Když víte kam jít, tedy. Je pravda, že takovou procházkou si nádherně odpočinu od shonu i lidí a po návratu se zas těším na komunikaci s ostatními.

No a když se k tomu přidají ještě houby a podaří se mi nějaké najít, tak to je úplně parádní! Na houby chodím odmala a dovolím si tvrdit, že se v nich vyznám - v těch, co jsem zvyklá sbírat. Na gymplu jsem kdysi byla i na mykologickém praktiku, kde jsme se houby učili poznávat více do hloubky a na konci pobytu jsme si udělali smaženici je z holubinek. Mňamka.



Navíc jsou ty houby tak krásné! Třeba tahle Muchomůrka červená.


Helmovky. (Tady mě zradilo ostření, tak koukejte jen na ty zadní.)




Jaké je vaše oblíbené místo? Sbíráte nebo jíte houby?

Objímačka stromů
Lu Wild

Komentáře

  1. Nádherné fotky :) Procházky do lesa si užívám, zejména když jedeme na dovolenou.. Houby sbírám, ale nejím :D Vždycky když jdeme do lesa, tak se předem ujišťuji, jestli houby mám sbírat a nebudu muset jíst :D

    OdpovědětVymazat
  2. tohle období miluji :) příroda si pohrává s barvami, les voní jinak :) také sbíráme houby, jsem zvyklá každý rok chodit do lesa a prostě si donést několik košíků :) nejlepší na tom je, že já je nejím :D ráda je sbírám, očistím, připravím, ale nejím je... což oceňuje přítel, protože ten je nezná a nesbírá :D

    OdpovědětVymazat
  3. Miluju les a miluju sbírat houby! Je to neskutečný relax a ten klid a nádherný vzduch... Bohužel jsem už teď dva roky nebyla pořádně ani v lese ani na houbách, v Anglii jsou lesy úplně jiné převážně listnaté a hub jsem tu zatím moc nenašla... A tohle je věc, která mi opravdu šíleně chybí.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky chci do lesa, fakt...Ta první fotka je super. Já mám ráda pomezí lesů a plání. Když vycházíte z lesa nebo vcházíte do lesa. Nejlíp někde, kde není křoví a kopřivy.

    OdpovědětVymazat
  5. Taky ráda chodím do lesa nejen na houby, ale třeba jen tak s pejsky na procházku.
    Máš moc krásný blog.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky. Krásná příroda:) Mám to nápodobně. Za mě les - no.1.;)

    OdpovědětVymazat
  7. Nádhera tyjo, ty fotky, ach, ta příroda, ACH..
    Houby nejím, ale do lesa jdu ráda :)
    - Pobavilo mě "Tady mě zradilo ostření, tak koukejte na ty zadní" :DDD
    Mít zvlášť hrnky na kafe a čaj je super divný, zároveň ale super super! :D Přesně moje mentalita!
    Třeba na vodu se šťávou bych nikdy nepoužila hrnek - prostě by mi to nechutnalo :D :D

    OdpovědětVymazat
  8. jooo, s lesem naprosto souhlasím!! je to magický místo v jakýkoliv období :D
    a taky jsem z vesnice, a i když musím do lesa trošičku dál, tak jsme tam s kámoškama jako malý byly pořád :D
    dneska už moc nemám čas tam chodit, ale stejně vždycky když jdeme s přítelem na procházku, tak tam jdeme :D
    btw. krásný fotky!

    OdpovědětVymazat
  9. Taky mám lesy ráda a taky mi v Praze hrozně chybí... Člověk sice může vyrazit do přírody za městem, ale není to ono.Houby nejím, ovšem o to víc mě baví je hledat. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Naprosto s Tebou souhlasím, také miluju přírodu, les, houbaření, procházky s pejskem v lese, dýchání čerstvého vlahého vzduchu... Také jsem se z vesnice přestěhovala do města a celé dny trávím v Praze, takže Ti naprosto rozumím, jak Ti chybí v Praze kus přírody, kromě Stromovky a Šárky, tu není nic podobného vesnickému životu :-) Často o víkendy utíkám zpátky domů :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Taky jsem vyrostla skoro v lese a hrozně mi to v praze chybí :(

    OdpovědětVymazat
  12. Houby sbírám ráda, ale nejím je. Krásné fotky, hlavně ta Muchomůrka je nádherná :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Milujem les, na Slovensku som pri ňom bývala veľmi blízko a rástol mi v podstate pri dome. :) Tu v Prahe je to horšie a prechádzky v lese mi veľmi chýbajú. :) Na zbieranie húb príliš nie som, ale moji rodičia sú naozaj vášniví hubári. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Také mám moc ráda les. Takový malý máme hned za domem. Mrzí mě, jak teď ty lesy mizí :(. S koníky chodíme často na vyjížďky do lesa a teď? Chodíme na mýtinu, hrozný :((.
    Houby jsem jako malá nejedla, ale s babičkou a dědou jsem je sbírala, moc mě to bavilo :). Nyní houby jím :)

    OdpovědětVymazat
  15. Taky si ráda chodím odpočinout do lesa. Je to místo plné klidu na rozdávání. Dalším místem, kam ráda chodím, je moje oblíbená louka (která se čirou náhodou nachází hned u mého oblíbeného lesa). Když svítí sluníčko, tak si jen tak sednu mezi luční kvítí, zavřu oči a čerpám energii. :) Někdy každý potřebuje vypnout a zajít na místo, kde nejsou lidé.

    OdpovědětVymazat
  16. Tak lesy mě také vábí a mám je ráda, ale u hor už si nejsem tak jistá. Ty jsou na rozdíl od lesů nepředvidatelné a zrádné!!!

    OdpovědětVymazat
  17. Fotografie nádherné... s tím lesem souhlasím.
    Jediné místo k odpočinku a jak krásně voní!
    Mám to stejně.

    OdpovědětVymazat
  18. Les. Jediné místo k odpočinku.

    OdpovědětVymazat
  19. Souhlasím, já les miluji a jsem ráda, že ho máme blízko. Takže nejčastější procházky vedou tam.Jinak krásné fotografie.:)

    OdpovědětVymazat
  20. Ali Čaja z Paláca9. listopadu 2019 v 12:27

    Les a celkovo priroda je uplne dokonala symbioza pokoja. Ja milujem prechadzky po lese. Nastastie mame par metrov za. domom lesopark kde travim vacsinu času s deťmi. Je to uzasne miesto. A ked som. na chalupe stále vybehnem do lesa ci uz na bylinky alebo cernice. A najradsej sama. Dobije ma to energiou a pozitovnou naladou. Škoda že ludia sa odklanaju od prirody a potom sa stazuju, že im chyba zivotna energia
    Nádherne fotografie

    OdpovědětVymazat
  21. Mám to podobně, jen já jsem v Brně…ale proto vždy, když jsem doma u rodičů, tak jdu minimálně na jednu procházku :D. Ale i tady se snažím zajít do přírody - minimálně do parku ;).

    OdpovědětVymazat
  22. Miluju les! A hory taky. Je velikou ironií, že jsme se přestěhovali do placatého Polabí, kdy máme nejbližší les 6 km daleko (to je prostě na běžné odpolední procházky fakt daleko). Ale co se dá dělat, k lesu jezdí bus, do hor se dostaneme jednou za čas autem. Alespoň si toho času stráveného tam vážím o dost víc. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč