Pod rouškou tmy

Ahoj!
Na blogu mě, krom možnosti vypsání se ze svých pocitů či problémů nebo vlastního tvoření, vždycky bavily výzvy a inspirace od ostatních. Různé drobné akce pro radost, které probudily kreativitu v ostatních a umožnily všem jiný úhel pohledu - a často vznikaly opravdu úžasné, nápadité věci!
Myslím si, že i o tom vždy blog byl a i by měl být nadále. Protože co je hezčího než se navzájem ponoukat v tvoření nebo psaní a podporovat se navzájem? Dříve byla tato doména především o skvělých lidech, o komunitě. Nyní tento jev trochu opadl, ačkoliv i teď jsou tu snahy o oživení a právě podporu a poznávání blogerů, ať už třeba foto pojetí téma týdne. Což je prostě parádní!
Já tu ale nechci srovnávat minulost s přítomností, ani kritizovat, jsem názoru: jestli něco chceš - musíš to udělat ty.

Takže naopak, chci vás vyzvat! :)

Včera jsem dorazila po dvou měsících do svého rodného města a po splnění povinných návštěv jsem vyrazila na procházku městem. Pozorovala jsem, co se změnilo, přemýšlela jsem a užívala si tu jemně nostalgickou náladu. Samozřejmě padla tma, což mi ovšem vůbec nevadilo. Rozsvítila se světla a celému městečku vdechla úplně jinou atmosféru než obvykle za denního světla. Začala jsem vnímat okolí úplně jinak a získala jsem onen jiný úhel pohledu, jiný pocit z tolik známých míst, které už beru jako samozřejmou a neměnnou součást. Jak jsem za chůze rozjímala, napadlo mě, že by možná stálo za to, podívat se na různá místa jinak, jiným pohledem a pod rouškou tmy. Vzhledem k ročnímu období, tma teď bude skoro pořád, ale nemusí nutně znamenat depresivní osamělé večery nebo rovnou Vánoce. Co takhle ji trochu využít v náš prospěch?

Cílem tedy je navštívit místo (známé, neznámé, blízké, daleké) v podvečer, kdy je již tma a pokusit se podívat se kolem sebe trošku jinak, snad s novou atmosférou :) Kdo ví, co jednoho napadne pod krásně nasvíceným kostelem nebo jen před zářivou výlohou obchodu s botama. :) Fantazie meze nemá, tudíž se nebudu snažit nějaké nastavovat, není to k užitku.
Splnění výzvy je formou článku u každého na blogu (samostatného nebo stačí zmínka), jak ho pojmete, to už je na vás. Původně jsem byla pouze pro fotografie onoho místa, ale někomu třeba tato forma vyhovovat nemusí. Nebojte se tedy i třeba jen napsat zamyšlení, jak na vás místo působí ve dne, jak v noci, jestli je v tom nějaký rozdíl... Prostě zpracování zůstává na každém.

Budu ráda, když se někdo zapojí - pro radost, pro vlastní rozvoj, z nudy nebo z prokrastinačních důvodů :) Tento nápad se mi líbí a sdílet ho ostatním je to nejmenší, co mohu udělat a když se někdo chytne, budu prostě nadšená!

Začínám a přidávám fotky ikonické Kolonády v Mariánských Lázních trošku jinak...




Pokud se někdo zapojí, budu ráda za odkaz na zpracování, ráda se pokochám a nechám inspirovat.

Lu Wild

Komentáře

  1. heej, tak to je skvělej nápad, určitě se co nejdřív zapojím!! dokonce už vím, kam bych chtěla!
    btw. mariánky jsou krásný teda!! :O

    OdpovědětVymazat
  2. Taky se občas divím, jak jsou známá místa ve tmě jiná a rozjímám podobně. Výzvu nesplním, protože se na blog dostanu momentálně jen z mobilu, ale aspoň jsem se pokochala. Hezké fotky, ta atmosféra tam je. 😊

    OdpovědětVymazat
  3. Hmmm, zajímavá výzva, možná se přidám. :)
    Jinak krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
  4. Tak to je opravdu skvělý nápad na výzvu 😊 člověk by se měl občas zastavit, rozhlédnout kolem sebe a vnímat tu atmosféru. Obzvlášť když teď začíná advent a všude bude po setmění plno světel 😊

    OdpovědětVymazat
  5. To je super nápad. Krásné fotky. Až nebudu mít nápad, co psát, ráda po tomto nápadu sáhnu. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky a super nápad. Připomnělo mi to město, kde jsem vyrostla já, už jsem tam nebyla roky, teď žiju v jiné zemi, takže to není jen tak, sebrat se a jet tam, ale když budu mít čas o Vánocích zajet tam a projít se, udělám to ráda, takže díky za myšlenku :)

    OdpovědětVymazat
  7. To je krásná výzva. Zrovna někdy asi tento týden pojedeme za mým synovcem na vesnici, kde má osvícený dům, betlém atd., že to půjde i do místních novin, tak by to stálo za fotku i článek - ještě uvidím. :-) Děkuji a přeji krásný týden! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Jedním slovem: krása!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč