Jeden den v Norimberku

Ahoj, ahoj,
konečně přidávám i rádoby cestovatelský článek, juchů!! Poslední vyšel v září a od té doby jsem nikde nebyla.. Cestování mi ale za ty dva měsíce hrozně chybělo, dokonce víc než jsem si myslela. Přeci jen, každý měsíc někam vyrazit je přeci přežitek, k životu není úplně potřebný. K mému očividně jo. Prostě si u cestování nejvíc odpočinu, vypnu, vypadnu z každodenní reality (i když je třeba dobrá) někam jinam. Nedovedu si představit, že bych žila v době, kdy bylo zakázáno vycestovat. Každé cesty si ale vážím a jsem ráda, že mám to štěstí a možnosti někam jet.

To jsem zas odbočila. Prostě jsem jediný den volna strávila na cestě do Norimberku na Vánoční trhy. Už jsem tam před lety byla, ale Domína ne, tak jsem se rozhodla ji vyvézt, přeci jen jsme se taky doho neviděly :) V v půl osmé ráno jsme tedy vyrazily zeleným autobusem směr Německo. Po snídaňové kávě a croissantu jsme pochopitelně úspěšně vytuhly, co také dělat v autobuse. Na místo určení jsme dorazily okolo půl dvanácté a rovnou se vydaly z nádraží do historického centra města. Zdlábly jsme oběd (tradiční německé Drei im Weckla), který jsem zapily prvním svařáčkem. Prošly jsme si krásné kouty města ve dne, vyšplhaly na hrad s úžasným výhledem na celé město, něco málo pokoupily na Vánoce. A potkaly jsme velbloudy!


Kamkoli zahnete, všude krása.


Christkindmarkt za světla


Výhled z hradu na historické centrum

Pózuje s mojí rukou, heč!

Ale pravou atmosféru jsme chytly až po setmění. Všude krásná světélka, výzdoba, dětský pěvecký sbor zpívající koledy, vůně perníku a právě svařeného vína... ách. Jak jsme tvrdily, že jsme k Vánocům moc nepřičichly, tak trhy, to jsou živé Vánoce! Procházely jsme kolem stánků a jenom se blbě usmívaly, ale za to možná mohl spíš ten svařák. Tak či tak, byla to nádhera. Dokonce začalo posněhávat!










Vzhledem k tomu, že nám autobus zpět, tentokrát žlutý, jel až ve dvě hodiny ráno, vyrazily jsme do víru velkoměsta. Vybraly jsme si bar Die Rote Bar, který byl trošku undergroundový. Místo meníčka nám na stole přistály časopisy Maxim a Playboy. Tak jsme na to chvilku vyjeveně zíraly, ale tak co, nakoukly jsme dovnitř. Nejprv nic, ale pak se tam výběr drinků našel! Navíc jsme zjistily, že je tento bar je vcelku eko, mně hodili do pití větev z rozmarýnu místo míchátka nebo brčka - a vůbec mi to nevadilo, ještě mi pak krásně voněly prsty. :)




Co vy, jak dlouho vydržíte bez cestování? Navštívili jste letos nějaké trhy? Co děláte ppro načerpání vánoční atmosféry?

Krásný předvánoční čas
přeje

Lu Wild

Komentáře

  1. Na vánočních trzích v zahraničí jsem byla ve Vídni a v Drážďanech. Bylo to moc hezké :)
    Včera jsem byla na trzích v Brně. Jinak skoro každý rok jezdíme na trhy do Prahy. Ale letos jsme tam bohužel nebyli.
    Ty jo, velbloud! To mohla být dobrá atrakce pro diváky :D :)
    Určitě jste si to moc užily. A ještě když začalo sněžit, to musela být nádhera :)
    Také tam dávají k nápojům hrnečky, jako ve Vídni a Drážďanech?

    OdpovědětVymazat
  2. Fotky nádherné a ty večerní ještě lepší. Ta světla vynikají opravdu krásně. Na trhách jsem se byla podívat jenom u nás v Berouně, jsou takové menší. Nějak se mi letos nechce moc mezi lidi, protože je to všude narvané :)).

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojda, přišla jsem poděkovat za návštěvu na mém blogu, a také nakouknout.:-)
    Udělaly jste si báááječný výlet. A pořídila jsi prima snímečky.:-) My jezdíme na jediné vánoční trhy, a to do Lysé n. Labem.
    Přeji krásný a klidný adventní čas.:-)

    OdpovědětVymazat
  4. To vypadá nádherně, ve mně vyvolávají vánoční atmosféru už jen ta světýlka. :) Musí to být super, takhle spontánně se někam vydat, natož do zahraničí. :)
    Já jsem letos byla na vánočních trzích v Olomouci, a minulý rok ještě i ve Wroclawi, kam jsem se bohužel letos nedostala, ale příští rok bych to ráda napravila, protože tak jako v Polsku mě ještě žádné vánoční trhy nenadchly. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já myslím, že už letos nestihnu ani trhy v Ostravě - žádné jsem nenavštívila. Škoda. Vánoční atmosféru jsem snad ani nenačerpala. Zbytek dárků, co jsem nakoupila je koupený skoro na poslední chvíli - obchody jsou plné lidí kam oko vidí, nedávno jsme se sestrou dopekly cukroví a příští týden je tu den, na kerý se těší většina z nás. Ještě pořád nevěřím, že to tak rychle uteklo.
    Krásné fotky. :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Krásné fotky a určitě to byl pěkný výlet, jak to popisuješ. Já letos tedy zůstala u návštěv tuzemských trhů, a ty jihočeské byly asi nej.
    Ale asi nejvíce se mi líbily trhy v Drážďanech a ve Vídni, tam mi přišla ta pravá vánoční atmosféra :-)

    OdpovědětVymazat
  7. To je náádhera :) ty fotky jsou krásné a věřím, že vás ani po této cestě vánoce nepustili :) ta světélka jsou krásná a tu atmosféru ještě krásně podtrhne :) no a pak ten svařák :D
    Zajímavé, že vám do pitíčka "hodili" v baru rozmarín, je to vlastně docela dost pěkný :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tam to je fakt krásné, já byla snad jen v Německu na trzích a pak v Praze :-) u nás nejsou. Pěkné fotky, krásné svátky přeji!

    OdpovědětVymazat
  9. To je moc krásné, netušila jsem, že Norimberk je takové pohádkové městečko. :-) Já jsem letos vyrazila do Karlových Varů, kde se nachází i Vánoční dům, to byla teprve ta pravá vánoční atmosféra! :-) :-)

    OdpovědětVymazat
  10. také nevydržím bez cestování :) snažím se každý měsíc aspoň nějaké malé dobrodružství :) my jsme byli o víkendu ve Vídni a také to tam bylo krásné :))

    OdpovědětVymazat
  11. Také miluji cestování a proto ráda jezdím alespoň 1x za 2 měsíce a když to jde tak častěji, na jednodenní výlet celkem často :-) V Norimberku jsme ještě nebyla, ale letos se mi povedlo navštívit Vídeň a její nádherné památky a měla jsem z ní velkou radost a ta vánoční atmosféra se světýlky je tam také úchvatná :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Vždy mė zaujmou tvé fotky, ale vánoční trhy nenavštěvuji, dávám přednost vánočnímu pobíhání po přírodě a je mi fajn

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to dobře. Fotky krásné. Spíše raději jezdíme do přírody než do města, ale asi také někdy navštívíme Vánoční trhy v zahraničí. Díky za tip. :)

    OdpovědětVymazat
  14. Kdysi jsem se synky navštívila Haltstadt s jeho trhem a během čertů, byl to zážitek, ale jak jde čas, zdá se mi, že kouzlo se vytrácí a konzumní atrakce nastupuje:(
    jinak Haltstadt je krásný v každé roční době.

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: Trhy ve Vídni jsou prý také úžasné! Ano, vánoční hrnečky, samozřejmě zálohované, dávají. Je pak na tobě, zda si je necháš nebo vrátíš :)[2]: Pravda, lidí je všude milion![3]: V Lysé jsem nikdy nebyla, natož na trzích. Ale proč ne :)[4]: Přesně tak, světélka stačí ke štěstí a vánoční náladě![5]: Neskutečné, jak ten čas letí.. no jo, nezbývá než s užít každý den :)[6]: Však i české trhy jsou pěkné.[7]: Je to geniální nápad, místo míchátka použít větvičku.. Ale překvapilo! :D[8]: No co, když nejsou trhy, udělat si svařák doma naštěstí není tak těžké :)[9]: ano, o Vánočním domě už jsem slyšela! To jsi musela být až převánocená, ne? :D[10]: Skvělé! Jsem ráda, že je na tom někdo podobně :)[11]: Do Vídně se snad podívám v létě za známými.[12]: V přírodě je krásně, o tom žádná! Ale je pravda, že vždycky o Vánocích ty trhy přece jen navštívím. Taková tradice.[13]: :)[14]: Halstatt je pohádkové místo, plánuji jeho návštěvu už nějakou chvíli.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč