Novoroční pochod podél Lužnice

cca 30 km - 7 hodin




Novoroční výlet je naše rodinná tradice, co si pamatuji. Taťka tomu říká ,,uděláme si hlad", což tedy říká na konto každé procházky skrz celé vánoční svátky :D Ta na prvního ledna je ale trošku jiná, má nás udržet fit na celý zbytek roku, však jak na Nový rok ...
Letos jsem ale měla plány jiné, prvního jsem vyrážela do Prahy, abych druhého mohla jít na praxe. Zase. Proto na vycházku došlo až v úterý, týden od začátku nového roku. Za to jsem ji ale vzala zodpovědně, trekově. Vstávala jsem už v pět (to bylo fakt kruté!), abych mohla vyjet vlakem do Tábora za kamarádem, protože jsme měli veliké plány. Původně jsem měla zůstat na dva dny, první den si projít historické město Tábor a nejbližší okolí, druhý den už vyrazit na túru podél Lužnice. Nakonec jsme vše museli zvládnout za jeden den, proto brzký odjezd.
Kamarád Pep si mě vyzvedl na nádraží a společně jsme vyjeli autobusem do Bechyně, našeho startovacího místa.


Start: Bechyně, 8:00

Z autobusového nádraží se stačí napojit na červenou turistickou trasu nebo prostě najděte řeku a běžte proti proudu. orientace je díky řece Lužnici opravdu jednoduchá, myslím, že i absolutní antitalent tuhle trasu zvládne :) Navíc je tam opravdu krásně! Terén také není nijak extra náročný - upřímně, pár kopců tam je, ale nic dramatického.



První zajímavost byla viděna ve vesničce Dobronice a to zřícenina gotického hradu z poloviny 14. století. Dalo se dostat až mezi ruiny, ale z výhledu nebylo nic moc. Na ochoz už byl vstup zakázán, hrádek se prý rekonstruuje - škoda, že zatím jen na ceduli.


Od hrádku vzhůru, vzhůru.. Vzpomínáte, jak jsem zmiňovala pár kopečků? Tak výlez na tenhle se vyplatil, výhled byl nádherný!



Podivnost nad podivnosti, krásný Stádlecký řetězový most. Kdysi stál přes Vltavu, jenžže pak ho celý kousek po kousku rozebrali, převezli na Lužnici a zase postavili! Navíc přes něj normálně jezdí auta a to mostík sténal už když jsme po něm šli my.. a troufám si tvrdit, že vážím míň než auto!
Jo a mimochodem, sluníčko se schovalo.



Poslední překvapení cesty. Tunel pro turisty skrz skálu.

Když jsme došli na Hrachovku, měla jsem jasno. Já potřebuju svařák! Takže jsme se odklonili z červené, přeběhli na druhý břeh a zamířili do hodpody, jak jinak. Pak už se nám (čti mně) nechtělo vracet, tak jsme pokračovali po zelené nahoru ke klášteru Klokoty a odtud už jen na náměstí.


Cíl: Tábor, 15:10 (i s mezizastávkou na svařák)
Historické náměstí Tábora

My jsme nějak zabrali a celou cestu jsme stihli ujít v rekordním čase, ačkoli mi nepřipadalo, že bychom se hnali, naopak jsem se stíhala i kochat a nasávat čerstý vzduch. A to je nejdůležitější! Je jedno, kolik kilometrů člověk ujde, hlavně mu to musí přinášet radost :)
A za odměnu jsem si zasloužila kafe a další svařák a veselé brownies. Byla to sranda. No. A šuplá na vlak zpátky, v jednáct jsem ležela vzorně zachumlaná v peřinách jako hodné děvče :)

Dodržujete novoroční tradice kromě čočky? Absolvovali jste během svátků nějakou procházku?

Lu Wild

P.S. kdyby měl někdo zájem o konkrétní itinerář - ráda pošlu, napište. Nebo o výlet, hodně i píšete, že nemáte s kým chodit nebo nevíte jak, kam.. Vše se dá vymyslet :) Můžete se ozvat na IG nebo do komentářů (anechte kontakt), budu ráda a něco vymyslíme! :)

Komentáře

  1. Tak to je parádní novoroční pochod! :-) Já miluji přírody a tůry, procházky, zkrátka čerstvý vzduch! A úplně nejvíc miluji výhledy, takže tohle je fakt něco pro mě! :-) Ačkoliv jsem nikdy nešla takhle dlouhý pochod :-)

    OdpovědětVymazat
  2. To musela být krásná procházka! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Téda, to muselo být super :) my jsme chodívali každoročně na blízký kopec. Na Nový jsem jsem hrála tenis :-)
    Někdy je super dřív si privstat. Člověk toho stihne opravdu hodně :)
    To jsou zajímavosti :O! Ten most mi připomíná jeden, přes který jsme šli se školou, visuty, jen pro turisty. Nesmělo se na něm skákat, co spolužáci dělali? Samozřejmě skákali a houpali... Naštěstí jsme ale neskončili ve vodě :D

    OdpovědětVymazat
  4. Ta první fotka je fakt WOW. Jinak, jak to čtu a koukám na fotky, tak se mi úpně zase stýská po Česku...

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: Krásné fotky, výlet musel být fajn.
    Bohužel jsme přes svátky nikde nebyli, protože dost pršelo - místo sněhu déšť, ale přesto jsme si to užili.

    OdpovědětVymazat
  6. Jak tam přidáváš nsvoji přezdívku na fotky? 8-) Zajímavá tradice! U nás byla tradice večeře, pokud někdo zrovna slavil 8-) Líbí se mi fotka tunelu skrz skálu 8-)

    OdpovědětVymazat
  7. TO musel výt krásný výlet. A máš hezké fotky...
    To my žádné takové tradice nemáme. I tu čočku jsme měli na Vánoce a na nový rok už ne. To jsme měli hrachovku z pytlíku. Komu by se také po Silvestru chtělo vařit. Na procházky jsem ale chodila. Se psem. Ten má procházky tak rád...

    OdpovědětVymazat
  8. Tyjo, moc hezka tradice! :-) A nevim nevim, jestli se pod clovekem most otrasa, co pak udela s autem?  Je to ale skvely, ze se jen tak most neznici a prenesl se jinam, i kdyz bych mu moc neduverovala teda :-DA joo, jsem jedna z tech, ktera by takovy vylety podnikala taky, ale nemam moc s kym. Jezdime s pejskama (beagleclub), driv se jezdivalo jednou za 14 dni, ale ted se povede tak jeden dva vylety za ctvrt roku, a to je skoda.

    OdpovědětVymazat
  9. To je moc hezká tradice a hlavně krásná trasa, vede přes spoustu zajímavých míst :) Musím pochválit i úžasné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  10. Krásný výlet, ale koukala jsem, že jste museli ušlápnout téměř 30 km. A ve tři být v Táboře, to jste jeli kus stopem, ne? Já bych druhý den byla mrtvá. :o)
    Hezké fotky, ten výhled od hrádku je nádherný.
    Přeji fajn večer. D.

    OdpovědětVymazat
  11. Juuu, to je úžasný :) nejvíc se mi líbil ten tunel pro chodce ve skále :) musel to být parádní výlet😊😊
    Pamatuju, že jsme s rodiči jezdili na silvestra na takový výletky :) bylo to úžasný, milovala sem to. Škoda, že už nic nepodnikáme. Každopádně kdyby něco, tak se ozvu s nějakým výletem :D

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to máte povedenou tradici! Musíte si to vždy užívat, také bych někam vyrazila :) Hezké fotky!

    OdpovědětVymazat
  13. Nádherné fotky a krásný výlet. Muselo to být super :)).

    OdpovědětVymazat
  14. Moc dobrý výlet. Čočku si doma dělám právě jen na Nový rok, tzn. jednou si koupím krabici čočky se čtyřmi sáčky, no a ty mi pak vyjdou na čtyři Nové roky :-).

    OdpovědětVymazat
  15. To je moc hezká tradice, také miluju rodinné tradice a trávit čas s rodinou :-)
    Tábor je moc hezké město a ten most mě teda ohromil, nikdy jsem na těchto místech nebyla, kromě Tábora.

    OdpovědětVymazat
  16. to je hezká tradice :)) já jen dodržuji to, že jsem s rodinou a dáváme si společně velkou procházku s pejsek :)

    OdpovědětVymazat
  17. Šel jsem to v létě, bylo příjemné si to připomenout..

    OdpovědětVymazat
  18. To je pěkné, mít takovou tradici. To bychom mohli příští rok taky zavést;) Díky za tip:)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč