#clipbookvyzva - 1. Roční období

Zdravím!

Na začátku února na mě vyskočila kreativní, tvořící #clipbookvyzva, která mi byla sympatická a tak jsem se rozhodla se zúčastnit. Především proto, že s přibývajícím stresem ohledně bakalářky a učení se na státnice, jsem si potřebovala najít chvilinku na restart. A co je lepší na uklidnění mozkových závitů než tvoření? Snad leda sport.

Princip?
Na začátku měsíce zadá Michelle úkol, který máme splnit do konce měsíce. Je jen na nás, jestli si jeho zpracování rozložíme nebo uděláme najednou. Samotné tvoření je také ve velké míře na nás.

#1 Únor - nástěnky dle ročních období (koláž)

Nejsem tedy velikou fanynkou koláží, nikdy se mi nepovedlo nakombinovat a proložit jednotlivé složky tak, abych byla spokojená. Ale co, o to větší výzva, výsledek níže. Rozhodla jsem se pro obětování jedné dvojstránky ve svém normálním diáři, nechtělo se mi zakládat další sešit a myslím, že se mi tím diář trošku ozvláštní a ožije :)



Když jsem koláž vytvářela, přistihla jsem se, jak se nad jednotlivými obdobími roku zamýšlím. A stejně jako jsem se snažila vystihnout a zaplnit každou mezeru na stránce, tak jsem si uvědomovala, že každá část roku mi něco dává.

Jaro
ve mně budí pocit svěžesti a chuti do života, slyším štěbetání ptáků, užívám si rozkvetlé květiny a stromy a otravuji nevinné okolí s jejich názvy. Pozoruji včelky a nastavuji se prvním slunečním paprskům, co opravdu příjemně hladí. Na jaře mám obvykle radost jen z toho, že mohu vyjít z domu a koukám se na svět asi nejpozitivněji. Trávím hodně času venku, začínám jezdit na kole a na bruslích, pořádám túry. Začínám jezdit na chatu, mám radost z každého nového zeleného výhonku i z řeky plné vody. Je to pro mě takové období růstu a rozvoje, ať už obecně nebo toho osobního. Mám pocit, že je vše přede mnou.

Léto
zabrnká na mou toulavou a trampskou notu - spaní pod širákem, tábor pod stanem a prskání ohně mísené ze zvukem kytary a s naším vytím. Usínání pod oblohou posetou hvězdami a vstávání za první rosy a pohlazení sluníčka. V létě se cítím uvolněně, pohodově, rádoby mě nic netíží. Snad jen narůstající horko. Je to období, kdy se vidím s knížkou a mojitem v plavkách ve stínu stromů. Když je k tomu i moře, je to paráda, ale poslední dobou spíš radši vyjedu na sever a obuju si pohorky a šplhám k výšinám. Neuvažuji nad ničím než nad přítomným okamžikem. Stačí mi ke štěstí jen malinko.

Podzim
je můj nejoblíbenější. Nejdřív je ještě teplo a krásně, je tu čas zavařování a zpracovávání všech surovin ze zahrádky. Sluníčko má ještě sílu, ale už nepálí, což je pro mě ideální doba. Miluji podzimní západy slunce, jsou takové ... jiné, něžnější. Chodíváme na houby a dlouhé procházky přírodou. Nastává čas změny, listí se barví do mnoha odstínů a i já samotná se měním. Uvědomuji si, co všechno jsem doteď prožila a jak mě to ovlivnilo. Začínám být lehce melancholická, ale tak příjemně, zasněně. Více přemýšlím nad sebou, nad věcmi, které si chci ,,nechat" a kterých se chci zbavit.

Zima
pro mě znamená především útlum. Zklidnění se (v rámci mých možností), snažím se trávit více času v poklidu a dopřávám si více odpočinku. Tempo procházek je spíš loudavé, užívám si hluboké nádechy mrazivého vzduchu. Temné večery projasňuji světlem svíček, knihou a teplým vínem/medovinou/čokoládou. Hodně jím a není to jen Vánoci, prostě mám obecně v zimě pořád mlsnou a pořád hlad. No a. Ráda pozoruji sněhové vločky, když se snáší k zemi, ráda se jich dotýkám. Když si pak nazuji brusle nebo lyžáky, jsem nejšťastnější na světě. Hvězdy jsou zase krásně vidět a je jich mnohem více než v létě, mrkají na mě. A naopak pohled na sluneční paprsky, které ze sněhu dělají diamantová jiskrná pole? Ach..

Prostě každá část roku má v sobě i to pěkné a na to se chci soustředit. Jaké období je vaše neoblíbenější a proč? A nejméně oblíbené? Zkuste se zamyslet, co je krásného na vašem NEoblíbeném období roku.

Lu Wild

P.S. Jop, s touhle koláží jsem konečně spokojená! :)

Komentáře

  1. Krásný článek :) Já mám nejvíc ráda jaro a léto. Když je konečně déle světlo a já se nemusím bát jít venčit psa potmě :D A ta radost ze sněženek... jak se všechno probouzí...
    Léto mám ráda, protože už nosím kraťasy, sandále a tak :) Bydlím u jedné babičky, ale v létě často jedu na pár dní za druhou babičkou a dědečkem. Koupání se v bazénu, čtení knížky někde vy stínu, vycházky na louky, do lesa, focení pejska, jakou má radost a lítá kolem nás :D A taky se těším na rodinnou dovolenou...

    OdpovědětVymazat
  2. Super výzva. Koláž se ti moc povedla :)
    Je vidět, že jsi hodně aktivní.
    Já mám asi nejradši jaro. Všechno nádherně kvete, vše je takové optimistické :)
    V létě je taková pohoda, prázdniny, klid.
    Podzim, krásně obarvene stromy, ale také horší počasí.
    Zima, sníh, běžky, to je paráda. Tento rok ale bohužel zima skoro nebyla :( ani na běžky to nebylo.
    Je krásné vidět, jak se mění srst u mého Juráška (kůň). V létě, když svítí sluníčko, je zlatý, jako zlata rybička (je to Hafling, takže je světle hnědý). Naopak v zimě je to chundelatý medvídek :*

    OdpovědětVymazat
  3. Zajímavá výzva. :)
    Já mám ráda všechny roční období. V každém je něco.
    Z jara miluji, jak se všechno probouzí, kvete a je cítit změna ve vzduchu, takový ten voňavý - jarní.
    V létě mám ráda hřejivé paprsky slunce, procházky v chladném lese, na louce, teplé večery...
    Na podzimu mám nejraději barevné stromy, vůni po dešti a houbách. :D
    V zimě zase ten zimní vánek, bílé kopce, procházky a horký čaj.
    :D

    OdpovědětVymazat
  4. To je moc krásná koláž! Já mám asi nejraději jaro a léto, ale užívám si každé období, baví mě, jak se to mění a jak se pokaždé můžeme těšit na jiné věci, barvy, vůně. Aktuálně mě sice ta zima, déšť a sychravo už nebaví, ale každým dnem už sleduji malé krůčky k jaru, bývá už konečně světlo i půl šesté, to je tak super!

    OdpovědětVymazat
  5. To je moc hezká výzva, koláž se ti vážně povedla, dýchlo to na mě atmosféru. :-) Já osobně jsem letní dítě, miluji léto, teplo, grilovačky, sezení u táboráků, hraní na kytaru a zpěv. Zbožňuju pohledy na zapadající slunce, ale i jeho východy a brouzdání bosa v trávě. Oproti tomu nemusím vůbec zimu. Vadí mi především to, že zima u nás vypadá spíš jako takový jeden velký podzim, depresivní, pošmourné počasí, sychravo... Pokud by byla zima taková ta hezká, plná sněhu, rampouchů a obrázků, co mráz nakreslil na okna, to by se mi potom líbila. Ale bohužel, takovou zimu si pamatuji naposledy z dob, kdy jsem byla malá. Dneska už si člověk nepostaví ani sněhuláka. :-/

    OdpovědětVymazat
  6. Ta je vážně nádherná a moc hezky popsaná období roku :-) také mám moc ráda podzim, má takových kouzel a to zavařování (většinou jen pomáhám mamce když mě pozve na tuto akci :-)) je prostě úžasně strávený čas. Léto ale je asi stále mé neoblíbenější, ale věkem se to mění blíže k podzimu a jaru (asi také proto, že trochu "vymírají") :-)
    Koláž je povedená, já mam podobně udělanou na zdi z fotek z výletů a různých suvenýrů v podobě pohledů, kino lístků, visaček atd.

    OdpovědětVymazat
  7. Ten nápad sa mi naozaj páči. :) Rada plním počas roka rôzne výzvy a takáto kreatívna výzva vôbec nie je zlým nápadom. Navyše, podaril sa ti krásny výtvor. :) Mojim najobľúbenejším obdobím je jednoznačne jeseň. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Vytvořila jsi nádhernou koláž. Já na tohle tvoření moc nejsem, ale nepopírám, že se mi líbí.

    OdpovědětVymazat
  9. Nádherná koláž, vypadá to na suprovou výzvu. Já osobně jsem málo kdy u výzev vydržela, ale tobě přeji, aby se ti podařilo začít a splnit co nejvíce částí a měsíců s výzvou :)

    OdpovědětVymazat
  10. To je nádherný!!!!  Děkuju moc :). Celej život před érou pc jsem si zakládala různý deníčky a koláže v nich byly vždycky :). Moc se mi to líbí, děkuju za "připomenutí" a za inspiraci :).

    OdpovědětVymazat
  11. No tak to je ale krásné. Pak, že ti koláže nejdou, ty kecko! :-) Já se snažila udělat koláž na svoje roční předsevzetí a dobře to teda nedopadlo, haha. :-D

    OdpovědětVymazat
  12. Krásně jsi to poslala:) Úplně jsem se ocitla ve čteném období:)) Každé období má to své, krásné, jak píšeš. Přesto je mým nejoblíbenějším jaro - ranní ptačí koncerty, sluníčko, včelky, všechno v květu,... ♥:)

    OdpovědětVymazat
  13. To je moc podařená výzva. :-) Moje nejoblíbenější roční období je právě jaro, kdy se příroda probouzí po zimě opět k životu, i když zimy u nás už nejsou, co bývali.S ostatními obdobími jsem věčně nespokojená, protože v létě je moc teplo, v zimě je příliš zima a na podzim mě s příchodem pochmurného počasí přepadají pochmurné myšlenky :-D Proto mi ze všech nejlíp vychází jaro, kdy je celý svět okolo barevný a živý :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč