Na Okoř je cesta...

... jako žádná ze sta, z Prahy dlouhá 15 km.


15 km - 3 hodinky


O volném lednovém úterý jsem se vydala na výlet na Okoř. Hodilo se mi, že je hrádek kousek od Prahy a já tudíž nemusím někam daleko jet hromadnou dopravou, protože můj čas byl omezený.
Startovací čára byla nakreslena hned za McD řetězcem na Divoké Šárce, po jejímž překročení stačilo sledovat turistickou červenou značku nejprve vedoucí údolím Divoké Šárky. Po vyšplhání kopečka se dalo odbočit na vyhlídku, se zacházkou asi 200 metrů...




Na vyhlídce čekal nádherný strom. Ačkoli bylo v prostředku ledna, nebyl holý. Na větvích nesl slunečnicová semínka, lojové koule a další dobroty pro malé zpěváčky. Také jich v jednu chvíli přiletělo! Každé místečko bylo obsazeno sýkorkou, zvonkem nebo konipáskem.

Z vyhlídky vedla cesta přes pár malých vesniček, malebných, českých, kde až na pěkné kostelíky nebylo krom klidu nic. No, on i ten klid je takový... Zhruba od vesniček, jak se člověk pomalu blíží letišti, mu nad hlavou hučí letadla. Jedno za druhým. A je to docela randál.



Po lesíku, vesnici a lesíku se otevřela krajina do luk a polí. Cesty se klikatily. Jednou tou klikatou odbočkou se dalo dostat na zbyteček čísi sochy, ale tam já nešla, mířila jsem rovnou na cíl. Ještě jedna zkratka, pravděpodobně jsem to vzala přes něčí soukromý pozemek. Ale nenápadně.
A jsem tu.


Škoda jen, že byla zřícenina zavřená, vstup je možný zase až na jaře. Takže je to jasné, sem se ještě vrátím. Na hradě sice světla nehořela, jak v té písničce, ale za to sluníčko nádherně osvětlovalo torzo hrádku.

Procházka příjemná, pěkně jsem si vyčistila hlavu a potrápila malinko nohy. Ale opravdu je trošku,většina cesty byla z kopce nebo po rovince. Zpátky jsem se nechala popovézt autobusem, za 4 Kč! Myslím, že samotný papír na tu jízdenku stál víc..


Lu Wild

Komentáře

  1. To musel být super výlet :-) i počasí krásně vyšlo. Ta fotka hradu v záři slunce je krásná
    Ten strom se mi moc libi:-)
    Do Divoké Šárky bych se chtěla někdy podívat. Kamarádi tam běhají závody.
    Jo, já jezdím na koně za 5 Kč :D...

    OdpovědětVymazat
  2. Tyjo, fakt sem netušila, že je okoř takhle blízko od prahy :D možná by to stálo za nějaký prázdninový výletík :)
    Každopádně nádherné fotky :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dovádí mě to k myšlence, jaké asi "zříceniny" zůstanou po nás...:)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to na super počasí. Místo taky pěkný, nikdy jsem tam ale nebyla. Myslím, že bych to měla napravit. :D

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný výlet, a pro mě i velmi inspirativní, neb Divokou Šárku mám za rohem, ale okolí Prahy je pro mě stále velká neznámá. Jen s výletem počkám do jara, až bude i hrad otevřený - ráda bych jej viděla. Díky za nápad. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Fotky jsou nádherné, škoda že je od nás Okoř tak daleko. Můžu ale doporučit Helfštýn, je z něj nádherný výhled. :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásne fotky! Vyzerá to na podarený výlet :)

    OdpovědětVymazat
  8. [1]: Skutečně mi počasí vyšlo úplně dokonale! I osvětlení, proto je ta první fotka tak pěkná, jinak já nejsem žádný umělecký fotograf :D[2]: Já právě taky ne, dokud jsem si nehledala výlety u Prahy :D[3]: Po nás.. potopa. Nemyslím si, že by naše moderní budovy vydržely běh času takhle dobře.[4]: Určitě doporučuji! Ale vyčkej na jaro, bude pěkná i prohlídka vnitřku hrádku :)[5]: Určitě, já tam vyrazím kvůli prohlídce hrádku znovu..[6]: Děkuji, i za tip :)[7]: Byl příjemný, opravdu. Člověk si utřídí myšlenky :)

    OdpovědětVymazat
  9. tento rok chcem chodiť častejšie na výlety ako minulý, zatiaľ som bola pozrieť len na Karlštejn, pretože neviem o veľa miestach v ČR..
    tu to vyzerá pekne, asi pojdem, keď už otvoria hrad samotný :) ďakujem za inšpiráciu na výlet xD

    OdpovědětVymazat
  10. Hned jak jsem si přečetla název článku, tak jsem si začala zpívat :) Úplně mi to zlepšilo náladu, díky. Krásný výlet, budu se těšit, jestli vydáš článek z druhého výletu - z dojmů při navštívení zříceniny :)

    OdpovědětVymazat
  11. Dík :). Ten nadpis - a budu si broukat celou noc, než usnu :). Krásný povídání a moc milý fotky. Nebo obráceně :-D.

    OdpovědětVymazat
  12. Překrásné fotografie máš talent. Ach jak moc mi chybí cestování...

    OdpovědětVymazat
  13. Já se každý rok účastním pochodu do Okoře bez oře. Je to jedna z oblíbených akcí, které se u nás pořádají a těším se na duben, kdy bude další ročník. :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Senzační fotografie. Na Okoři jsem ještě nebyla, ale láká mě to tam moc. :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč