Prokopsko-dalejská procházka

Ahoj,
počasí začíná lákat k pobytu venku, no kvůli opatřením musíme odolávat. Přiznám se, že se mi to nedaří. Kdybych měla třeba alespoň balkon nebo zahradu, věřím, že by se dařilo lépe. Ale takhle musím prostě občas vypadnout ven i krom cesty do práce a z práce. Samozřejmě tam, kde neočekávám tolik lidí a s rouškou, to je jasné.
Minulý týden jsme byli s přítelem na reativně krátké procházce po Prokopském a Dalejském údolí, která se nachází v Praze a ani jeden jsme tam ještě nebyli.




Procházku jsme zahájili na jednom z hřebenů táhnoucích se podél údolíček na obou stranách. Plán byl nějakou oklikou sejít dolů, vyškrabat se někudy na protilehlý hřeben a pak to nějak obejít zpět do civilizace. Jak vidíte, žádný propracovaný návod. A tak se nám to i povedlo uskutečnit. Lidí jsme potkali docela dost, většině se dalo vyhnout, dokud jsme šli lesem a drobnými stzekami, jak jsme se napojili na hlavní cyklostezku, tak tam už ono vyhýbání moc nešlo. Koukali jsme co nejrychleji zahnout zas někam do křovisek mezi stromy.

Středem údolí vedou koleje, ale za celou vycházku jsme vlak neviděli, neslyšeli. Co nás ovšem překvapilo víc, byl nějaký objekt přímo uprostřed údolí obehnaný ostnatým drátem, průmyslové kamery, zákaz focení. Nakonec jsme dohledali, že komplex byl postaven na místě původního lomu za 2.sv. války nacisty a měl sloužit nejspíš jako podzemní továrna. Přímo v podzemí má být dokonce celé překladové nádraží pro přísně tajné vojenské zásilky. K čemu slouží nyní, to se nikde nedočteme. Údajně vojákům. Některé zdroje uvádí, že se tam vyrábí letecké motory. Konspirační teorici, že je to sídlo tajné služby. Na 100% se ale nepotvrdilo nic. Docela zajímavé, ne?

Další zajímavostí je průchozí jeskyně hned vedle cesty, ta se mi moc líbila! Uvnitř je tma a vlhko, takže se na stěnách začínají tvořit krápníky.




Po průchodu je možné se vráti na hlavní cestu, ta nás dovedla do údolí mezi skálami, jak stvořené pro přepadávní kupců loupežníky! Když se ale zadaří dostat se dál bez úhony, vykoukne na vás jezírko.


Jsem si jistá, že celý areál údolíček toho nabízí mnohem více, ale my se opravd nezdržovali. Ušli jsme asi 9 km za necelou hodinku a půl. Alespoň něco.

Tak schválně, kolik času trávíte na balkoně nebo na zahradě?

Stále žijící
Lu Wild

Komentáře

  1. Hezké fotky a hezký výlet :) Ale do té jeskyně bych asi nešla :D Jak bylo teď teplo, tak jsem si četla venku na posezení. Jinak chodím třikrát denně venčit pejska s rouškou samozřejmě :D

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky, výlety jsou super, už jsem je jednou také absolvovala. Já se snažila jít za lesopark, ale z ničeho nic tam bylo neskutečně moc lidí :D

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera. Já už se tak těším, až budeme moc s přítelem zase naprosto svobodně výletit! :)

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky :-). Do Prokopského údolí se chci někdy podívat. Vypadá to na krásné místo!
    My máme terasu, takže tam trávím docela dost času, učím se tam. Pak jsem na koních a nebo na tenise, který nám už dovolili.

    OdpovědětVymazat
  5. To je krása a to jezírko kouzelné. Závidím.
    Já trávím čas teď zatím jen na dvoře/zahradě. :)

    OdpovědětVymazat
  6. ZahradaCihelna9. dubna 2020 v 7:54

    Jeden žasne,jaká krása se vyskytuje v okolí Prahy:)

    OdpovědětVymazat
  7. Tak to jsem opravdu nečekala, že se nachází v Praze. Až zase pojedu za kamarádem, určitě se tam musíme podívat :) Fotky vypadají úžasně :)

    OdpovědětVymazat
  8. to musela být hezká procházka :) my chodíme s pejskem každý den, tak se dostaneme ven aspoň takto :)

    OdpovědětVymazat
  9. Miluju tajemná místa a tady to vypadá naprosto kouzelně, hned mě to nutí se tam podívat, ale teda vzdálenost to ani v nejmenším nedovoluje.
    A místa, která souvisí s 2.SV, to je prostě moje rádoby slabost, jestli se to tak dá pojmout.
    Krásné fotky ❤

    OdpovědětVymazat
  10. Hezký tip na výlet pro nás uvězněné v Praze, v malém bytě bez balkonu a zahrady. Snažím se aspoň víkendy věnovat procházkám. Prokopsko-dalejské údolí vyzkouším příště; už mi docházela inspirace.

    OdpovědětVymazat
  11. Páni, 9km je super výkon! :) My máme sice maličkou zahradu (5x5m), ale je tu pořád stín a vydlážděné a zatím nemáme koupené žádné posezení :D Ale snažíme je tak 1x za týden někam vyrazit na delší procházku se projít a nadýchat čerstvého vzduchu :)

    OdpovědětVymazat
  12. Ani som nečakala, že takéto miesto sa nachádza v Praze :) Tá jaskyňa je nadherná. Jaskyne ma fascinujú.
    Ja som vonku dosť často. Ale bývam v podstate v prírode, hneď za záhradou  vojdem do lesa a prechádzam sa úplne sama. Alebo ideálne vo dvojici, lebo nikdy nevieš aké zviera stretneš.

    OdpovědětVymazat
  13. Panejo, tam to vypadá krásně :-) Úplně se mě dotkl ten klid a pohoda tam, hlavně z té poslední fotky. Chtělo by to, abych si naplánovala nějaké volno v práci a šla se odreagovat do přírody.

    OdpovědětVymazat
  14. Bože tam mám vzpomínek a ve starých povídkách jsem o tom místě psala

    OdpovědětVymazat
  15. [1]: Taky si ráda čtu venku :) Je to výborný relax a ještě je člověk na vzduchu.[2]: Pravda, lidí je všude milion :/ asi objevili kouzlo procházek a přírody, když nic jiného nemůžou.[3]: Viď! Už aby to bylo![4]: Terasa je ideální, co bych za ní dala![5]: Je u něj i lavička pod nějakou trnkou na posezení.[6]: Taky se divím, jakožto ne-pražák :D[7]: Podívejte, je tam moc pěkně.[8]: To ano, s pejskem se procházce nevyhnete, což je dobře! :)[9]: Tak třeba jednou :) Jeden nikdy neví.[10]: Skvělé, jsem ráda, že je na tom někdo stejně :D Taky ocením jakékoli tipy![11]: Takový průměrný, ale děkuji :)[12]: Je![13]: Jeskyně mě právě taky baví! Je tam úplně jiná atmosféra než venku.[14]: Určitě, i volno je potřeba![15]: Nějaký znalec, konečně :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč