Nejděsivější jsou trhliny reality

Hola, hej, ahoj!
Netuším, kde se ztratil skoro celý květen už! Ani jsem se nerozkoukala... Je fakt, že psaní bakalářky mi drahocenný čas krade velmi úspěšně, druhým adeptem je práce, která se také nenechala zahambit. Od minulého pondělí jede klinika v normálním (nebo větším) režimu, operuje se jedna radost. Takže je co dělat.
Tímto příspěvkem se s vámi ale chci podělit o jednu knihu, která ve mně zanechala spoustu vířivých pocitů. Kdo ji znáte, budu ráda za váš osobní názor, protože opravdu jsem z ní byla taková... všelijace nesvá.



✔ Z pera Jozefa Kariky
✔ Žánr: Slovenský thriller, horor, 2017

✔Obsah: Stalo se vám někdy něco nevysvětlitelného? Věříte na temná, záhadná místa? Místa, kde realita není již více tou, kterou známe.
Pohoří Tribeč v sousedním Slovensku je jednou velkou záhadou. Časté mizení lidí v oblasti s nepříliš náročným terénem, s výborným značením turistických cest. Dopravní nehody na přehledné, rovné silnici... Děje se tam opravdu něco zvláštního nebo je to pouze uměle vykonstruovaný případ pomatených lovců záhad? Ani autor sám nemá ponětí a nechává na čtenáři, aby se sým rozhodl čemu věřit.

✔ Doporučení: Příběh vznikl trošku zvláštně, vypravěč sám kontaktoval Jozefa Kariku, aby mu pověděl jeho zážitek, potřeboval se o to podělit s lidmi. Kniha je psaná formou beletristicky přepsaných rozhovorů, kdy se sám autor přidává v pátrání a ověřování faktů, která jsou řádně citována a dohledatelná i pro čtenáře.
Kniha se mi četla skvěle, ačkoli měla pomalejší rozjezd, vlastně až druhá polovina knihy má co dočinění s thrillerem. Mám ale ráda tajemné, záhadné příběhy, které jsou o to děsivější, když se odehrávají na skutečných místech. Člověk se neubrání pocitu, že tam může být něco, co náš lidský mozek prostě nezvládá zpracovat. Říkejte tomu jiná dimenze, další rozměr reality nebo třeba trhliny, které protínají určitá místa a mohou být vstupy.. kam? Nebo nikam?
Druhá polovina byla strhující.. Přečteno jsem měla za necelé dva dny. Bezpochyby je to kniha, která probouzí spoustu emocí a pocitů a co víc: nechává je ve vás i po dočtení. Já ji vlastně musela převyprávět příteli, spolu s mými domněnkami, abych ji mohla zpracovat.

✔ Úryvek: Kde vlastně jsem?!
Když se ztratíš, a nevíš, kde jsi, je to malá smrt - vybočení nebo vypadnutí ze známého vesmíru. Stáhnou se ti vnitřnosti, zachvátí tě panika. Trochu se to podobá tomu, když se topíš. Pod vodou je cizí svět, nemáš kyslík, který potřebuješ k životu, za každou cenu se sažíš dostat na hladinu. Když se ztratíš a nevím, kde jsi, nemáš základní souřadnice - kdo, kde, kdy -, které potřebuješ k životu stejně jako kyslík. Všechno je najednou zpochybnitelné, všechno. Uděáš cokoli, abys vklouzl zpátky do známého vesmíru, aby ses vynořil nad hladinu - do známého světa, a nadechl se smysluplnosti, bez které se udusíš.
Kdo, kde, kdy?
Nejvystihující myšlenka z knihy?
Je to jako dvanáctková soustava, kde se dvanáct píše jako deset.

Lu Wild

Komentáře

  1. Skvělá recenze :) Na Trhlinu mám zálusk od té doby, co jsem zjistila, že je natočený i film :) Takže si ji taky hodlám přečíst :)

    OdpovědětVymazat
  2. Četla jsem a líbila se mi. Sama jsem se nejednou ztratila v nenáročném terénu i ve známém prostředí, takže mi to téma bylo velice blízké. :) A Tribeč nás samozřejmě po přečtení láká k bivakování. Jen škoda, že ten film tak zkazili...

    OdpovědětVymazat
  3. Jee to bylo v kině před nějakou dobou, chtěla jsem na to jít, ale nějak to nedopadlo. Možná zkusím i knihu, takže děkuju za připomenutí, že něco takového existuje. Až nebudu muset číst samé učebnice, tak si toto určitě přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. To mi povídej, květen už je za chvíli v tahu a ani nevím jak. :D
    Jinak nad touto knihou jsem přemýšlela, ale jaksi jsem se k ní dosud nedostala. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle knihu máme doma, četla ji sestra, moc se jí líbila. Já jsem dost srab, takže se bojím, ale věřím, že si ji jednou přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Thrillery nevyhledávám, ale pro česko-slovenské spisovatele mám slabost a od Karika jsem ještě nic nečetla, takže dám Trhlině ráda šanci. Díky za tip!

    OdpovědětVymazat
  7. Tenhle styl knih a příběhů mám moc ráda, tajemno a nevysvětlitelné události :-) Moc děkuji za výborný tip!

    OdpovědětVymazat
  8. Trhlinu som čítala a Karika je asi môj najobľúbenejší slovenský spisovateľ. čítala som od neho aj iné knihy, ktoré boli tiež zaujímavé, ale Trhlina ma asi najviac zaujala. Ten pomalý rozjazd som milovala a taktiež zaujímavý námet a tiež to, ako autor k príbehu prišiel :)
    Na Tribeč asi nikdy nepôjdem :)
    Určite odporúčam pozrieť si aj film.

    OdpovědětVymazat
  9. Děkuji za tip! Miluji záhady a hororové knihy. :-) Teď jsem zrovna dočetla knihu Řbitov domácích zvířátek. Je to sice starší kniha, ale vůbec jsem se od ní nemohla odtrhnout. :-) Tak skvělá! :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Pardon, chyba - je to Řbitov zvířátek.

    OdpovědětVymazat
  11. O knize jsem už slyšela, ale zatím jsem se k ní nedostala. Děkuji za zajímavou recenzi, vypadá to vážně jako napínavé čtení. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Tak teda o knize jsem ještě neslyšela, ale ten citát, úplně k přečtení vybízí. Tak uvidíme, třeba mě k ní nějak náhoda dostane a já si ji přečtu. :)
    Děkuji za recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  13. Je spousta věcí mezi nebem a zemí.....díky za typ.

    OdpovědětVymazat
  14. Jo, tohle jsem četla a byla výborná. A nakonec i ta první půlka byla dobrá (i když moje dojmy jsou jednoduché, a že buď si to vymyslel celý autor, nebo za ním fakt někdo přišel a ten prožil to, co naznačil - se nadrogoval, ale na tom vůbec nesejde).

    OdpovědětVymazat
  15. Mně se taky líbila, film kolegyně pomluvila, tak jsem ho nehledala, ale počítám, že by se mi taky nelíbil, dávám přednost knihám. Pořád plánujeme, že na Tribeč vyrazíme, ale pouze v létě. Ale místní jsou naštvaní, že jim tam furt někdo jezdí...:)

    OdpovědětVymazat
  16. Trhlina je skvělá, těžko se od ní člověk dokáže odtrhnout. Dlouho jsem ze žádné knížky neměla takové tísnivě nepříjemné pocity (na rozdíl od filmu, ten s čistým svědomím doporučuji obejít velkým obloukem, atmosféře knížky nesahá ani po kotníky a celkově působí tak nějak trapně). Kromě Trhliny jsem od Kariky četla i Strach (taky doporučuji, byla jsem docela ráda, že jsem ho četla v době, kdy nemrzlo) a chystám se i na Tmu.

    OdpovědětVymazat
  17. O knížce jsem asi neslyšela. Zní zajímavě, ale asi se do mého seznamu nedostane. :)Stranger Things mám na seznamu, ale bůh ví, kdy se k tomu dostanu. :D

    OdpovědětVymazat
  18. Týjo, to by mohlo být zajímavé, ale přiznám se, že nemám moc ráda knížky s pomalým začátkem, většinou mě to pak odradí a knížku čtu třeba rok, než se k ní znovu odhodlám :D :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč