Výprava pěškobusem za Kristem

Ahoj!
  Vítám u prvního oficiálního článku na nové doméně. Jsem z přesunu sem, na blogspot, malinko nesvá, protože tohle je přesně ten typ změny, který nemám ráda. Musím si zvykat na spoustu věcí, jsem docela dezorientovaná, kde co najdu... No prostě počáteční chaos. Ale to zmáknu! :) 
  Celý původní blog by tu měl být přesunutý, za což vděčím úžasné dvojici Veruce a Martinovi, kteří byli schopni celý blog v kuse přehodit sem - děkuji, ušetřilo mi to tuny práce! 

  Po delším úvodu se dostáváme pomalinku k hlavnímu tématu, dočetla jsem totiž knihu, o kterou bych se tu chtěla podělit. 


Není důstojnějšího místa než krosny!

✔ Autor: Ladislav Zibura
✔ Žánr: Cestopis 
✔ Vydáno: 2015

✔ Obsah: Absolvovat pěší cestu přes 1400 km dlouhou přes Turecko do Jeruzaléma chce notnou dávku odvahy. Tím spíš, že se na cestu vydává bezelstný, nemotorný Ládínek bez mapy a orientačního smyslu - typický pratchettovský cestovatel, který věří, že se mu nemůže na cestě nic stát. Nic jiného než věřit mu totiž nezbývá. Jak tohle asi může dopadnout, přežije tu cestu vůbec? Putuje čtyřicet dní během nichž si píše deník o lidech, o cestě, o zemi, o útrapách pěší chůze i o náboženství, o pohostinnosti i chudobě. A o puchýřích.


✔ Doporučení: Ač je toto autorova prvotina, já jsem od něj četla jako první cestopis Pěšky mezi buddhisty a komunisty, který se mi moc líbil. I tato kniha má rozhodně co nabídnout. Líbí se mi lehký styl vyprávění, humor a pokusy o vtip. Občas se jeden musí smát nahlas a nevěřícně kroutit hlavou nad absurdními situacemi. Oceňuji, že kniha obsahuje všechna témata, co pouť obnáší, včetně občasných strastí, svízelů nebo jen špatných dnů. Mám totiž pocit, že se nyní vše tak idealizuje, že mít špatnou náladu je skoro zločin proti instagramové dokonalosti.
  Já sama, když chodím po horách, procházím různými fázemi cesty: nadšení - těšení - první kilometry pohoda - první kopec už funění - ptaní se sama sebe, co jsem si to zas vymyslela za blbost - zdolání kopce, tudíž euforie - další kilometry nastupující únava, hlad, déšť - překonání překážek a zas euforie a pocit nepřemožitelnosti. Během takového výlezu se mi nálada mění každou chvilku, člověk přemítá nad různými věcmi a tohle všechno v té knížce prostě je. Ano, ve finále má cesta vždy víc benefitů než těžkostí, ale je dobré je zmínit a umět se jim zasmát.
  Zároveň je v knize i spousta zajímavostí o dané zemi, které jen tak někdo neví! Pokud máte rádi cestování, tohle je ideální odreagování na léto, já doporučuji!

✔ Úryvek: 

,,Cíl je jen vznešené označení pro dočista obyčejný konec.. Znáte ten pocit, když po dlouhé době něco dokončíte? Člověku se najednou zdá, že zvládne všechno na světě. Užívá si ten povznášející pocit a má hlavu v oblacích. Podle mě se to ale děje jen proto, abychom si všechno mohli prohlédnout hezky z výšky a vybrat si, kam se vydat dál. Jaká bude další cesta? To nevím. Ale jsem si jist, že nějaká bude. Nemít nic před sebou totiž znamená mít všechno za sebou."

Co vy, kamarádíte se s cestopisy? :)

Lu Wild




Komentáře

  1. Popravdě cestopis jsem ještě nezkoušela, ale chystám se. Zatím mám před sebou (bohužel) ještě nějaké nepřečtené resty a nechce se mi do knihovny, když ještě mám co číst. Ale Zibura je na seznamu, co bych chtěla zkusit. Navíc jeho knihy vypadají slibně. :))
    A jak si psala, že mít špatnou náladu je snad zločin - taky mi to tak občas přijde. A nejsem sama. Podobnou myšlenku vyslovil i Mark Manson v jedné ze svých knih. K zamyšlení nad idealizovanou společností je to podnětné. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Líbí se mi, jak si popsala ty fáze u výletu, mám to dost podobné. :D a knížka met celkem zaujala. :O

    OdpovědětVymazat
  3. Cestopis jsem ještě nečetla, ale chystám se. Jen ještě nevím kdy, protože restů mám dost. :)

    Gabux | Poslední článek

    OdpovědětVymazat
  4. Úryvek je dobrý, ale Láďa mi vystupováním trochu připomíná všeználka.

    OdpovědětVymazat
  5. Tuto knihu jsem četla do čtenřáské výzvy. :D A byla pro mě tedy prvním cestopisem, co jsem kdy četla. Dost mě překvapilo, že se mi líbila, a to jsem zprvu z toho měla pochyby.

    OdpovědětVymazat
  6. Ten úryvek mi připomíná trochu a když dosáhnou cíle, najednou nevědí, kam by se poděli. A hledají nový cíl. Nakonec zjistí, že je důležité být na cestě a překonávat překážky. Cestopisy čtu málo, spíše chodím na přednášky a výstavy z dalekých cest. 😀

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavá recenze, ještě jsem s žádným cestopisem tu čest neměla :) Jinak snad ti to tu na nové doméně bude vyhovovat! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Od Zibry jsem četla en samou chválu na jeho knihy, ale zatím jsem se neodvážila si ji koupit. Pravděpodobně bych si sbalila kufru a vydala se na cestu také, po čem vždy stašně toužím.
    Přesně tak v dnešní době mít špatnou náladu a dát to vědět lidem okolo je zločin. Dneska je to o přetvářce. Když mám špatnou náladu, že se mi něco nedaří, tak se do sebe uzavřu a celý den jen poslouchám, proč jsem naštvaná a co jsem jim udělala, že na ně nemluvím, až mě naserou a nemluvím na ně doopravdy. :D

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to hodně zajímavě :) cestopisy nečtu, ale tento mě zaujal

    OdpovědětVymazat
  10. Jednu knížku od Zibury jsem četla, ale asi mi úplně jeho styl nesedí a vůbec mě neláká si přečíst nějakou další :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  11. Zaujímavá knižka. :) Vďaka za tip, rada si ju prečítam ako oddychovku. :)

    OdpovědětVymazat
  12. Cestopis som ešte nikdy nečítala. Ale určite to bude zaujímavé, rozhodne by som sa v tom tiež našla. V tých mojich 8 hodinových turistikách :)

    OdpovědětVymazat
  13. Cestopisy jsou dobré, ale stejně na starého Hanzelku se Zikmundem zatím nikdo nemá. Nebo jak psal Čapek, byla jsem i v jeho vile a to je "pán spisovatel", to se pak těžko konkuruje. To už pak cestopisné filmy nebo dokumenty.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč