Roadtrip po jihu Itálie

 Ahoj!

Dnes přicházím s článkem o naší dovolené formou roadtripu po jihu Itálie. Vím, že v Itálii už byl pomalu každý, že je hodně profanovaná a známá.. Ale pro mě má úžasný náboj a kouzlo, které trvá, i když už jsem navštívila tuto zemi několikrát. Pořád mám totiž co objevovat. Jak jsem se letos přesvědčila, je obrovský rozdíl mezi severem a jihem Itálie.

Naše cesta začala uprostřed jedné horké červencové páteční noci. Abychom stihli letadlo, museli jsme ,,vstávat" ve dvě hodiny v noci, což byl tedy masakr. Ale let do přístavního města Bari rychle utekl, trochu jsme si zdřímli a už jsme mohli objevovat nový svět.

Prvními kroky jsme směřovali ven z letiště směrem ubytování, kde jsme si jen nechali věci a vyrazili na pořádnou snídani a především kávu! Následovala procházka promenádou na pláž, kde jsme dospávali brzké vstávání. Pláž přímo v Bari je docela daleko od centra, je písečná, ale hrozně mělká. Nicméně na osvěžení stačila.
Po skoro celém dni u vody jsme se navečer konečně vydali do křivolakých uliček do srdce historického města. Musím říct, že tam na mě vždy dýchne ta pravá atmosféra.Všude jsou rozvěšeny italské vlaječky, všude se hodně mluví a ty stavby! V Bari je katedrála, nespočet kostelíků, hrad a různá náměstí, kde posedávají staré Italky. V jedné z uliček dokonce za pokřikování na sousedky vyrábí typické místní těstoviny Orecchiette - v překladu ouška. Samozřejmě jsme skončili za odměnu na pizze a vínu, však jsme ušli asi 15 km za celý den!





Druhý den jsme po snídani vyběhli na nádraží, s autem totiž byly problémy, takže jsme na něj museli den počkat. Moc nám to nevadilo, vlakem jsme se za 35 minut pohodlně dostali do městečka Monopoli na jižním pobřeží, kde jsme strávili celý den. Město je výjimečné tím, že je umístěno prakticky na postupně se svažující skále, která končí v moři.
Tady jsme se poučili, co Italové pijí krom vína za drinky. Chtěli jsme si dát nějaký míchaný a v nápojovém lístku byly pouze názvy: Spritz, Long drink, atd.. , aniž by někde bylo psáno, co v tom je. Když se na jihu Itálie obrátíte na personál, musíte najet na italštinu. Anglicky tam totiž umí velmi špatně, někteří dokonce vůbec. Takže jsem poctivě celý pobyt oprašovala své italské znalosti :D Nicméně jsme si nakonec naslepo dali Spritz a dostali jsme klasický Aperolspritz - tento nápoj byl v každé restauraci.



Třetí den jsme se rozhodli znovu popojet z Bari do dalšího městečka Polignano a Mare. Jak vidíte níže, je to právě místo s ikonickou instagramovou pláže, která je přímo v centru městečka. Teprve tam jsme narazili na davy turistů, ale pořád to bylo v rozumných mezích.
K večeru jsme konečně jeli vyzvednout auto! Přes noc jsme museli parkovat v centru Bari, takže jsme zjišťovali rozdíly parkovacích zón. Místo jsme nakonec našli. :)



Prostředek dovolené mělo pršet, tak jsme už autem vyjeli do vnitrozemí. Město Matera bylo jedno z nejkrásnějších míst, co jsem viděla! Nádhera! Tady jsme dali neplánovaný trek, když jsme zjistili, že naproti městu začíná národní park a dá se slézt do údolí k říčce, přeběhnout provazový most a zas vylézt na druhém kopci s výhledem na celé město. Co budu povídat, v sandálkách a dlouhých šatech se lezlo výborně! :D Ale ty výhledy za to stály!





Na poslední tři dny dny byl naplánován roadtrip podél pobřeží, tentokrát na sever do národního parku Gargano, kde prostě někde přespíme. Co budu povídat, připadali jsme si jak Kerouac Na cestě. Zastavili jsme si na malé soukromé pláži, vyšplhali jsme do 700 mnm vzdáleného Mount Sant´Angelo, pak zase slezli k moři do města Vieste, kde jsme zůstali. Kam se člověk podíval, všude byly nádherné bílé útesy, azurové moře nebo staleté olivovníky. 
Na předposlední den jsme si naplánovali cestu lodí po útesech a místních jeskyních. Byli jsme unešení! Desítky menších mořských jeskyní, kam se dalo zajet lodí a dvě velké ,,obrácené jeskyně" - Grotta Sfondata Grande e Piccola. To byly jeskyně, kterým chyběl strop - normálně se vidělo nebe! Opravdu doporučuji! Poslední večer dovolené jsme pořádně oslavili nejlepším rozlévaným proseccem, co jsem kdy pila. Přespali jsme a to už byl čas na vrácení auta a let domů.






Pokud si říkáte, že Itálii dobře znáte, tak jste nikdy nebyli na jihu :) Ty rozdíly mezi ,,evropskou" severní částí jsou obrovské! Musím říct, že já se našla více v jižanském stylu ,,pravé" Itálie :)

Co máte na Itálii nejradši? Byli jste? Co se vybaví při vyslovení této země?

Lu Wild

P.S. Více fotek a výběry z Itálie na mém osobním IG účtu nebo na blogovém IG.

Komentáře

  1. Materu mám už delší dobu na seznamu míst, kam bych se chtěla podívat. :) Ve Vieste jsem ale byla a je nádherné! Hodně se mi líbilo i vnitrozemské Vico del Gargano. S kamarádkou jsme před 10 lety část Gargána projely stopem, to byly super zážitky. Italové v této části byli moc milí a vstřícní.

    Roadtrip vypadá parádně, snad jste si jej pořádně užili.

    OdpovědětVymazat
  2. já třeba v Itálii nikdy nebyla :D láká mě Řím skrze památky, tak třeba jednou :)

    fotky jsou úchvatné, dýchá z nich ta atmosféra :) musela to být skvělá dovolená :)

    OdpovědětVymazat
  3. To je nádhera! Muselo tam být nádherně :)! Obrácené jeskyně jsem si hned našla, prostě a jednoduše wow :O. U moře jsem byla jednou - v Chorvatsku v roce 2009. Ráda bych se podívala do Itálie, pěkně jsi mě navnadila :) naprosto úžasné fotky <3 děkuji, že jsem se mohla do této krásné země podívat aspoň takto, díky tvému článku :) když se řekne Itálie, tak se mi vybaví špagety, pizza, moře a Řím :) Ty ses učila italsky? To jsi dobrá :)!
    Leník

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherné fotky, muselo to být vážně super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  5. Já v Itálii nikdy nebyla.
    Fotky jsou nádherné!
    Upřímně o nějakém roadtriupu uvažuji už taky nějakou dobu, ale bohužel nemám kdy.

    OdpovědětVymazat
  6. Tak to je nádhera! Hneď by som tam išla :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  7. Já v Itálii ještě nikdy nebyla (jen na hranicích se Švýcarskem v Alpách). Ty fotky jsou úchvatné! Snad se taky někdy podívám na nějaké takové krásné místo :) Ale teda nevím, jak bych se italsky domluvila :D Já neuměla ani německy ve Švýcarsku, naštěstí nás byla velká parta a společně jsme to zvládli :D Super článek :)

    OdpovědětVymazat
  8. Na italském jihu jsem ještě nebyla, takže tiše závidím. Pokaždé se setkávám s názory, že sever a jih Itálie jsou jak dvě odlišné země. Musel to být skvělý trip!

    E | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  9. Páni, to musela být krásná dovča! :) Moc pěkné fotky :). Já v Itálii byla jednou kdysi u moře (už ani nevím kde přesně :D) a v Miláně :).

    OdpovědětVymazat
  10. V Itálii jsem ještě nebyla, máš krásné fotky a muselo to tam být nádherné :-)

    OdpovědětVymazat
  11. V Itálii jsem byla jednou a to kdysi dávno v prváku na střední :D ale moc se mi tam líbilo, krásné fotky!:)

    OdpovědětVymazat
  12. Do Itálie jsem se chtěla vždycky podívat. Tak snad jednou. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Tak tam je teda nádherne. Raz by som sa tam išla pozrieť

    môj blog DISCOVERINGGLAM

    OdpovědětVymazat
  14. Těstoviny a zmrzlinu 😁❤️ v Itálii jsem byla v Rimini u moře a v Benátkách a oboje se mi moc líbilo :) dovolenou jde měli nadupanou výlety, tak jste se určitě nenudili. Místa vypadají moc krásně.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  15. To je nádhera, krásné fotky. Já jsem v Itálii byla teda zatím pouze 2x. Před dvěma lety jsme byli s přítelem ve Slovinsku a na posledních pár dní jsme zajeli do Itálie, takže jsme byli pouze na severu v Terstu a v Benátkách. Tam jsme navštívili i Burano a moc na to ráda vzpomínám, byl to super výlet. A pak o mnoho let zpátky jsem podnikla větší takový výlet po Itálii - Florencie, Řím, Neapol, Vesuv a Pompeje a ostrov Capri. Šíleně moc se mi tam líbilo. Ráda bych se tam vypravila zas a teď když vidím ty tvoje fotky a zážitky, tak bych nejradši zrovna vyrazila.

    Ketrin ~ Vnímej blog

    OdpovědětVymazat
  16. Krásná místa i fotky. Přítel byl tento rok s kamarádem v Benátkách. My se snad dostaneme příští rok i ze synem :) Nádherné <3

    OdpovědětVymazat
  17. Páni! To muselo být super dobrodružství. Strašně toužím jet někdy na roadtrip.. tak snad se mi to příští rok splní!
    Krásné fotky, zvlášť ty útesy se mi moc líbí :))

    OdpovědětVymazat
  18. Wow, tak ty fotky jsou dokonalé! Já v Itálii nikdy nebyla, už roky je to můj sen se tam konečně podívat, tak snad jednou až tohle všechno šílenství trochu odezní... musela sis to fakt užít ♥

    L.V.
    lucyvillain.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  19. Tak já jsem třeba v Itálii ještě nikdy nebyla, ale moc bych si přála se tam aspoň jednou podívat :) Ty fotky mají úžasnou atmosféru, nádhera!

    OdpovědětVymazat
  20. Jestli covid dovolí, tak letíme zítra :) Děláme road trip cca od půl Itálie po jih. Jedeme Pisa, Florencie, Řím, Neapol, Vesuv, Pompei a končíme na Bari. O tom Monopoli jsem četla, ale úplně nevím, jestli to stihneme, v Bari chce být přítel nejméně dní. Jedeme vlakem a hodlám to projít, tak uvidíme jak nám před odletem dopadnou PCR testy...

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč