Žrádelníková inspirace #1

 Ahoj, ahoj!

Máte rádi jídlo? Konzumujete ho s nadšením a s rozzářenýma očkama si umíte labužnicky vychutnat každé sousto? A taky pořád nevíte, co vařit? :D 
S tím mám třeba hrozný problém, nikdy nevím, co bych měla udělat. Přijde mi, že pořád točíme pár stejných jídel. Drahá polovička taky nepomáhá - nemá chuť na nic konkrétního, nic moc taky nevymyslí... (Ale zas uvaří, když se mu řekne, to jo.) 


Krtkův dort

Tak jsem se rozhodla sepsat takovou menší inspiraci ode mě, co jsem vařila/jedla od nového roku. (Samozřejmě ne jenom tohle! Já už toho snědla!) Určitě budu ráda, když se podělíte o vaše tipy na jídlo, ať se trochu obohatím!
Začneme tím, co se nevaří :D
Studená večeře: hovězí carpaccio (z Lidlu) + salátek s balkánským sýrem + sýrová tyčka. Za mě super vyvážené jídlo - jsou tam sacharidy, bílkoviny, vitaminy, i tuk a krásně zasytí. :) Navíc s tím není skoro žádná práce a to se vyplatí!


Pokračujeme rizotem na italský způsob s pórkem a krevetami! Tohle byl trošku experiment, ale neskromně musím potvrdit, že se opravdu povedl! Přítel třeba krevetky nerad, tak ten měl italské parmazánové rizoto. Dá se tedy udělat i vegetariánské. :)


Nestárnoucí klasikou nejen na Nový rok je pro mě čočka s uzeným a karamelizovanou cibulkou! Čočka je parádní potravina, obsahuje hodně bílkovin, proto je skoro zbytečné k ní přidávat ještě maso. Já jsem ale naprosto nemoderní masožravec, proto si tam to uzené dám! Ale určitě se dá nahradit volským okem nebo vařeným vejcem.



Zabrousíme do cizích krajů, představuji vám domácí Pad Thai. Abych se přiznala, tohle je přítelova doména, s tím já nechci nic mít. :D Ale něco málo jsem okoukala. Tohle jídlo prý vyžaduje hodně krájení (chili paprička, kuřecí maso, jarní cibulka, zelenina) a musíte mít tři suroviny, které nemusí být tak jednoduché sehnat: Tamarind concentrate - ani nevím, jestli má tohle český překlad; bambusové výhonky či klíčky; nudle - my máme bílé široké. Tyhle tři specialitky mají na Košíku nebo Rohlíku (nikdy nevím, který je který), nebo v menším obchůdcích. Investice do nich se vyplatí, protože vám vydrží docela dlouho a výsledek je hodně podobný thajským restauracím!


Nyní tu mám krémovou polévku - ty my milujeme úplně všechny! Tohle je mrkvový krém (ale mohla bych tvrdit, že je to i dýňový krém a prd byste poznali). Je to strašně jednoduché uvařit, potřebujete jen cibulku, mrkev, trochu zázvoru a navrch zakysku - ta ale není nutná.

P.S. Dýňovou polévku dělám skoro stejně, jen vyměním mrkev za dýni a přidám česnek. :)


Poslední z dnešní edice jsou těstoviny s tuňákovo-avokádovou omáčkou a rajčátky. Opět totální experiment. Uvařím těstoviny, nakrájím rajčátka a připravím si tuňáka. Dužinu z jednoho avokáda hodím do mixéru, přidám k ní limetkovou/citronovou šťávu, olivový olej a prolisovaný česnek (množství dle chuti) sůl, pepř -> rozmixuju na hladkou hmotu. Po vychladnutí surovin všechno smíchám dohromady a posypu parmazánem. Podávám studené jako těstovinový salát. 
Tady máte tu čest vidět mojí pracovní krabičku na oběd. Uznávám, že tam toho není moc vidět, ale je to kupodivu dobrota!


Tohle je náhodný výběr jídel, která nedělám tak často a mohou být třeba pro někoho zajímavá. Jinak jak jste si mohli všimnout, nejím podle žádných diet ani není nic, co bych z jídelníčku vynechávala. Když mám chuť, dám si jen salát nebo naopak výpečky s knedlíkem a špenátem zalité pivem (jako včera :D).
Jinak dnes jdu dále experimentovat, v plánu mám vegetariánskou boloňskou omáčku z čočky beluga, tak jsem na to zvědavá.

Tak a teď se přiznejte! Udělala jsem někomu na něco chuť? :D Nebo zrovna tahle jídla nejsou vaším šálkem kávy? Co máte dnes k večeři? Jíte podle nějaké diety nebo stravovacího plánu? Ráda si přečtu cokoli o jídle v komentářích :D Nebo třeba o tom, jestli takové inspirační články rádi čtete. 
Páčko!

Hladová
Lu Wild

P.S: Samozřejmě můžete napsat i na Instagramu, né že ne :)

Komentáře

  1. Tady bych asi úplně s klidem spořádala všechno. Vaříme podobně. Ještě bych přidala nějaký eintopf.

    OdpovědětVymazat
  2. Zrovna jím úplně nezdravě večer jogurt a právě jsem vytáhla z trouby bábovku :D ale tu si dám až zítra. Od loňského léta strašně ráda peču. O prázdninách klidně 3x do týdne (rozvážela jsem to příbuzným, takže to měl stále kdo jíst :D), teď aspoň jednou týdně. Dostala jsem k Vánocům mixér na byt, takže peču i přes týden, když jsem ve škole. Nedávno jsem zkoušela dýňovou polévku, zapečené těstoviny a brokolici. Pečení mi jde víc, než vaření :D ještě na tom musím zapracovat. Jinak jídla vypadají krásně, jsi moc šikovná! Těším se na další inspirativní články :)

    OdpovědětVymazat
  3. Lucí, koukám, že problém je všude stejný - co budeme vařit? Nevím! :D Tvá inspirace vypdá úžasně, ale je pravda, že skoro všechno z toho vaříme (respektive u nás vaří muž a já peču). Rizotko s krevetami je moc dobré, přítel dělal i smažené nudle s krevetkami a byly vynikající! *Slint* Jinak mě osobně by lákaly ty těstoviny, ale přítel nejí rajčata, takže to bych asi dělala jen pro sebe. *Fňuk* A polévky, krémy vaříme taky celkem často. Přítel dotáhl k dokonalost vývar (je bezkonkurenční) a já zase dotáhla zeleninové krémy a pomazánky. Teď naposledy jsem dělala ze zbytku mletého uzeného masa, které nám zbylo od čočky a plněných knedlíků - dala jsem tam nakrájenou cibulku, trochu sýru, palouček, žervé, trochu hořčice, sůl a pepř. Samozřejmě se dá dochutit i jinak, ale na to, že to bylo ze zbytku masíčka, aby se nezkazilo, byla vynikající. Doporučuji někdy zkusit. :))

    OdpovědětVymazat
  4. U nás se taky neví, co uvařit. Ale nakonec se něco vymyslí.
    Jídlo na fotkách vypadá velmi lákavě. 🙂
    Hezký den.

    OdpovědětVymazat
  5. Tak rizoto s krevetkama mě pěkně rozslintalo, to budu muset pěkně brzo uvařit taky :D PadThai doma taky občas děláváme, a z těch "exotičtějších" jídel sem tam spácháme i rámen nebo sushi :) Ale jinak je to takový freestyle, co dům (a lednička) dá a co zrovna stíháme uvařit :D

    OdpovědětVymazat
  6. u nás stejné :D co by sis dal, co mám uvařit... mně je to jedno :D ale letos jsem to udělala jinak, píšu si do diáře, co kdy jsme měli a snažím se nevařit stejně :) tak uvidíme, jak dlouho to půjde :) jinak to rizoto vypadá skvěle :) oba krevety milujeme, takže děkuji za inspiraci na další dny :)

    P.S. Krtkův dort jsem dělala dneska :D :D

    OdpovědětVymazat
  7. Z času na čas mám tiež problém nájsť inšpiráciu a niekedy sa mi vôbec nechce nič variť, takže veľmi pekne ďakujem za inšpiráciu a tipy! :)

    Petra z FRENCHSTYLE | Sleduj ma aj na Instagrame

    OdpovědětVymazat
  8. Uf, já jsem zrovna po střevní viróze, takže jsem "přejezená" jen při pohledu na fotky :D Nicméně krtkův dort mám moc ráda, dělala jsem ho loni k narozeninám :) Tak až bude můj žaludek zase ready tak si něco dobrého dám :)
    Nikys
    https://lifebynikys.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. Mhh, dala bych si krevetové rizoto i Pad Thai. Skvělá inspirace na vaření! Já také hodně experimentuji, vymýšlím, ale zároveň nerada vařím dle receptů - většinou si všechno stejně upravím podle sebe. Na čočkovou boloňskou omáčku bych byla moc zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  10. Já mám takovéhle články moc ráda. Inspirace není nikdy dost. Mrkvový krém bych ráda ochutnala :) já se snažím vařit zdraveji, ale klasická jídla :) do nějakých experimentu se moc nepoustim 😅

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Strašně mě baví vařit, ale nebaví mě vymýšlet co 😄, takže jsem za jakoukoliv inspiraci na jídlo strašně ráda. Zrovna dnes jsme k obědu měli uzené, bramborový knedlík s karamelizovanou cibulku, bylo to vynikající! Nejíme podle žádného plánu ani nedržíme žádnou dietu. Jíme to, na co máme chuť a co máme rádi 🙂. Nedávno jsem zkoušela kuřecí stripsy obalené v kukuřičných lupínkách a upečené v troubě a to byla taky dobrota! (na blogu mám článek 🤗🙈).

    OdpovědětVymazat
  12. Hrozně se mi lbíí obrat "nemoderní masozřevec", to asi začnu používat, protože kolem mě je to samé omezení, ať už dietní nebo vegetariánské nebo veganské. Na druhou stranu mi přijde zajímavé zkusit uvařit spoustu klasik jen tam bez masa, hodně se pak musí experimentovat s kořením :D A všechno výše zmíněné musím zkusit, to obohatí naši kuchyni :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kousky dní

Rudý ruský boršč